Zgodnie z kontraktem pomiędzy Newagiem a Kolejami Dolnośląskimi 9 listopada dziewiąty elektryczny zespół trakcyjny został przekazany zamawiającemu. Producent musi dostarczyć KD jeszcze dwa pociągi. Stanie się to w połowie listopada.
– Również 9 listopada odbyła się jazda próbna na trasie Legnica – Lichkov. Próba ta miała przede wszystkim na celu sprawdzenie systemów bezpieczeństwa oraz łączności radiowej. Przejazd ten był pierwszym zagranicznym kursem pojazdu Impuls – poinformował producent z Nowego Sącza.
W celu podniesienia bezpieczeństwa pojazdy Impulsy dla Kolei Dolnośląskich zostały oklejone wzdłuż górnej i dolnej krawędzi folią odblaskową 3M (podobną do stosowanej dla znaków drogowych), którą wcześniej
testowano na dolnośląskim autobusie szynowym. Dzięki temu pojazdy są bardzo dobrze widoczne po zmroku.
Pojazdy wyposażone są w system bezpieczeństwa obowiązujący w Czechach, dzięki czemu będą mogły poruszać się po czeskiej infrastrukturze kolejowej (na razie dojeżdżają do pierwszej stacji poza terytorium Polski, na co nie potrzeba specjalnych zezwoleń). W tym celu Koleje Dolnośląskie muszą uzyskać homologację na czeską sieć kolejową. Po jej uzyskaniu pociągi będą mogły dojechać tam, gdzie obowiązuje system napięcia tożsamy z polskim. Teoretycznie Impulsy KD będą mogły dojechać nawet do Pragi.
– Od 10 grudnia Impulsy zaczną wjeżdżać do czeskiego Lichkova, który jest dobry węzłem przesiadkowym. Po uzyskaniu pozwoleń na jazdę po całej sieci, będziemy chcieli przedłużyć relacje części pociągów do Usti nad Orlicą, a być może także do Pardubic – powiedział Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.