Przy okazji przekazania Impulsów dla woj. małopolskiego, Newag zaprezentował wersję tego pojazdu przygotowaną i produkowaną specjalnie na zamówienie włoskiego regionu Bari. "Rynek Kolejowy" jako pierwszy publikuje zdjęcia z wnętrza składu.
Impulsy dla Bari różnią się od wersji zamawianych przez przewoźników z Polski. Inne są m.in. obudowy reflektorów czołowych czy wysokość podłogi, która wynosi tutaj 550 mm. W wystroju wnętrza zostały zastosowane stonowane barwy, dominuje szarość, biel i czerwień. Wnętrze sprawia wrażenie skromnego, ale bardzo eleganckiego. W Impulsie dla FSE znajdziemy m.in. regały na duży bagaż. Ograniczono ilość symboli związanych z przewoźnikiem umieszczanych zazwyczaj na fotelach.
Umowa na dostawę pięciu trójczłonowych Impulsów dla FSE została podpisana 10 grudnia 2015. Na dostawę pojazdów sądecka firma miała rok od podpisania umowy. – Impulsy dla włoskiego przewoźnika FSE to ważny moment w historii Newagu i polskich kolei. Poważnie traktujemy wyzwania związane z ekspansją na zagraniczne rynki, a tego typy zamówienia pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Skład w najbliższych dniach uda się na testy homologacyjne do Włoch – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.
Na podstawie umowy ramowej, która obowiązywać będzie przez okres 5 lat od jej zawarcia, FSE może zamówić do 15 pojazdów. Łączna wartość zamówień udzielonych na podstawie umowy ramowej może wynieść maksymalnie 60 525 000 euro netto, natomiast wartość umowy wykonawczej wynosi 20 175 000,00 euro netto. Impulsy II z Newagu będą pierwszymi polskimi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi, które kursować będą na Półwyspie Apenińskim.
Ale to nie jest pierwszy kontrakt Newagu na dostawę pociągów do Włoch. Wcześniej fabryka z Nowego Sącza realizowała umowę na dostawę wąskotorowych spalinowych zespołów trakcyjnych dla FCE do obsługi trasy wokół wulkanu Etna na Sycylii. Zdjęcia tego pojazdu można obejrzeć
tutaj.