Koleje Ukraińskie dotrzymują słowa. Pierwszy rozkładowy pociąg dzienny z Kijowa dotrze do Przemyśla jeszcze w tym tygodniu. Jedna para kursów obsługiwana będzie codziennie. Informacje te potwierdziło już PKP Intercity.
Kończą się trwające od około miesiąca przygotowania do uruchomienia pociągu z Przemyśla przez Lwów do Kijowa. Jak potwierdziło PKP Intercity, połączenie zostanie zainaugurowane –
zgodnie z zapowiedziami prezesa Kolei Ukraińskich (Ukrzaliznycia, UZ) Wojciecha Balczuna – jeszcze przed polskimi świętami Bożego Narodzenia. Jak informowaliśmy,
odbyły się już jazdy testowe należących do UZ jednostek Hyundai Rotem i EKr1 „Tarpan” na polskim odcinku z Medyki do Przemyśla.
Rozkład jazdy pociągu jest już pewny – Połączenie Przemyśl – Kijów zostanie uruchomione przez Koleje Ukraińskie i PKP Intercity 23 grudnia – zapowiada Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Tak, jak wskazywała wcześniej strona ukraińska, para kursów Kijów – Przemyśl – Kijów realizowana będzie codziennie. – Rozkład jazdy pojawi się niedługo w internecie na www.intercity.pl, w wyszukiwarce www.rozkład-pkp.pl i na stronie przewoźnika ukraińskiego. Będzie również dostępny w formie plakatowej m.in. na stacji w Przemyślu – mówi przedstawiciel PKP IC.
Znamy już jednak podstawowe założenia grafiku. Pociąg wyjedzie z Kijowa o 6:45 czasu ukraińskiego. O 12:05 dotrze do Lwowa, a o 13:15 – na graniczną stację Mostyska II. Przyjazd do Medyki zaplanowano na 12:37 (czasu polskiego), a do Przemyśla – na 13:25. Po nieco ponad godzinie postoju, o 14:26, skład wyruszy w drogę powrotną.
PKP IC uruchomi połączenie komercyjnieZapewni on dojazd na późne popołudnie do Lwowa (17:16) i na późny wieczór do Kijowa (22:41). PKP Intercity nie podaje na razie natomiast szczegółowego cennika biletów. Kurs będzie jednak uruchamiany w ramach najwyższej kategorii pociągów UZ – Intercity +. Na razie bilety nie są dostępne w sklepach internetowych UZ i PKP IC.
– Pociąg nie będzie objęty umową PSC [o świadczenie usług publicznych] z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa – mówi Cezary Nowak. Oznacza to, że po polskiej stronie połączenie będzie funkcjonować na zasadach komercyjnych. PKP Intercity nie wskazuje na razie, czy do obsługi kursu do Kijowa wykorzystane będą zarówno ezt Hyundai, jak i te wyprodukowane w ukraińskim Krzemieńczuku. – Jazdy testowe pociągiem Hyundai Rotem odbyły się 18 grudnia, a pojazdem „Tarpan” – 19 grudnia – stwierdza jedynie rzecznik prasowy przewoźnika.