fot. Wojteksieradz, CC BY-SA 4.0Dworzec w Sieradzu
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przychyliło się do lokalnej inicjatywy, która dążyła do tego, żeby pociągi pospieszne zatrzymywały się w Sieradzu, Zduńskiej Woli i Pabianicach. Zmiany te mają zajść od czerwca następnego roku, a wszystko za sprawą objazdu między Poznaniem a Łodzią. Początkowo nie było pomysłu, żeby pociągi PKP Intercity zatrzymywały się w tych miejscowościach.
W związku z zaplanowanymi pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej nr 3, na odcinku Barłogi – Konin – Podstolice, pociągi od czerwca 2017 r. między Poznaniem a Łodzią pojadą przez Jarocin, Kalisz, Zduńską Wolę. Portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe, zrzeszający miłośników kolei, wyraził swoje niezadowolenie z faktu, że pociągi pospieszne, które pojadą objazdem, nie będą zatrzymywały się na stacjach pomiędzy Kaliszem a Łodzią. – Warto dodać, że odległość pomiędzy tymi miastami wynosi 124 km i doprawdy trudno znaleźć wytłumaczenie, dlaczego pociągi pospieszne, a takimi są połączenia kategorii Intercity, nie zatrzymają się na tak długim odcinku – komentowali sprawę. "Bez zatrzymania pociągi jechałyby 3 minuty szybciej"
Jak tłumaczą, brak postoju w Sieradzu i Zduńskiej Woli daje zysk czasowy jedynie ok 3 minut. W związku z tym wystosowali pismo do ministra infrastruktury i budownictwa, a także władz wojewódzkich, powiatowych, miasta oraz posłów na sejm RP z regionu w sprawie intensywnej akcji lobbingowej w sprawie postoju pociągów IC w relacjach Kraków – Łódź – Poznań – Szczecin na stacjach Sieradz oraz Zduńska Wola.
Jak się okazało, akcja ta przyniosła pozytywny skutek. Jak informuje portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przychyliło się do pomysłu zatrzymań pociągów pospiesznych w wymienionych miastach.
– W opinii Ministerstwa, jako organizatora międzywojewódzkich przewozów kolejowych, przewozy o charakterze użyteczności publicznej powinny charakteryzować się rozbudowaną siecią punktów postojów handlowych w celu zapewnienia dostępności oferty przewozowej dla jak największej grupy mieszkańców poszczególnych regionów Polski – można wyczytać z odpowiedzi ministerstwa dla portalu Zduńskowolskie Wieści Kolejowe. – Pociągi dofinansowywane przez ministra do spraw transportu są uruchamiane przede wszystkim w celu zaspokojenia społecznych potrzeb przewozowych i mają charakter służby publicznej – kontynuują urzędnicy. Zatrzymania pociągów od połowy 2017 roku
W celu zwiększenia oferty przewozowej na pociągi dalekobieżne dla mieszkańców Pabianic, Zduńskiej Woli i Sieradza, PKP Intercity podejmie działania, aby od 11 czerwca 2017 r., czyli od czasu wprowadzenia korekty rocznego rozkładu jazdy 2016/2017, zorganizować postoje na stacjach Pabianice, Zduńska Wola i Sieradz dla czterech par pociągów.
Zmiany obejmą pociągi o nazwach „Włókniarz” (relacji Łódź Fabryczna – Szczecin Główny – Łódź Fabryczna), „Wawel” (relacji Kraków Główny – Szczecin Główny – Kraków Główny), „Barbakan” (relacji Kraków Płaszów – Szczecin Główny – Kraków Płaszów) oraz „Portowiec” (relacji Katowice – Szczecin Główny/Świnoujście – Katowice). Jak podkreślają miłośnicy kolei w regionie, zmiana nie będzie incydentalna, bowiem potrwa od 2 do 3 lat, czyli na czas trwania inwestycji na linii nr 3.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.