Partnerzy serwisu:
Biznes

I po konkurencji. Leo Express rezygnuje z Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
30-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
I po konkurencji. Leo Express rezygnuje z Polski
Nie będzie konkurencji Leo Expressu z PKP Intercity i Przewozami Regionalnymi na trasie z Warszawy do Poznania. Jak udało nam się potwierdzić, konsorcjum czeskiego przewoźnika i Dolnośląskich Linii Autobusowych wycofało procesowany od roku wniosek na uzyskanie dostępu do polskich torów.

O tym, że Leo Express chciał stworzyć w Polsce konkurencję dla PKP Intercity „Rynek Kolejowy” informował jako pierwszy. Planem było uruchomienie przewozów od 15 grudnia 2013 roku. UTK nie przyznał jednak spółce Dolnośląskie Linie Autobusowe, które w imieniu czeskiego przewoźnika starały  się o licencję, decyzji o otwartym dostępie do torów. Walkę czeskiego przewoźnika o wejście na polskie tory wielokrotnie opisywaliśmy w portalu „Rynek Kolejowy”. Można o tym przeczytać tutaj.

- W opinii naszych prawników spełniliśmy wszystkie kryteria wejścia na polski rynek. W systemie widzieliśmy nawet nasze połączenia. Nagle nasze zgłoszenie wyparowało. Jak rozumiem, była to kwestia polityczna – nie mogliśmy wystartować przed prestiżowym projektem Pendolino - mówił w marcu „Rynkowi Kolejowemu” szef Leo Expressu. Novotný twierdzi, że zmuszenie przewoźnika do występowania o otwarty dostęp do torów jest ewenementem w skali Europy, bo trzeba udowodnić, że Leo Express nie zabierze pasażerów dotowanym połączeniom.

Czeski przewoźnik, licząc na przyspieszenie sprawy, ograniczył na początku roku wniosek do obsługi pociągów relacji Warszawa – Poznań – Szczecin. W przeciwieństwie do Centralnej Magistrali Kolejowej, którą również chciał jeździć czeski przewoźnik, linia nie ma ograniczeń przepustowości związanych z modernizacją. Przewoźnik nie stanowiłby tu też konkurencji dla EIC Premium (czyli Pendolino).

Procedury jednak ciągnęły się w nieskończoność. W tym tygodniu pojawiły się informacje o ostatecznym wycofaniu się Leo Expressu z planów wejścia na polski rynek. „Rynkowi Kolejowemu” udało się potwierdzić u Dolnośląskich Linii Autobusowych, że wnioski o uzyskanie dostępu zostały wycofane z UTK. Plany uruchomienia stałych przewozów przez czesko–polskie konsorcjum zostały odsunięte na czas nieokreślony.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5