Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy", w piątek podpisana została trójstronna umowa warunkowa między Newagiem Gliwice, Freightliner Polska a instytucją finansującą ING Lease Polska na dostawę pięciu nowych lokomotyw sześcioosiowych lokomotyw E6DCF-DP Dragon.
Będą to lokomotywy elektryczne o mocy 5 MW, w pełni dostosowane do polskiej infrastruktury kolejowej, zdolne do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze powyżej 4000 t. W porównaniu do wcześniej produkowanych Dragonów, lokomotywy te wyposażone będą w moduł Dual Power, czyli dodatkowy silnik spalinowy o mocy 540 kW. Lokomotywy będą serwisowane przez Newag i objęte dwuletnią gwarancją.
Wartość kontraktu 17,5 mln euro netto. Pierwsze trzy sztuki mają dotrzeć do przewoźnika na koniec maja 2016 r. Kolejne dwie mają być dostarczane co miesiąc. Umowa wejdzie w życie, jeśli do końca tygodnia wszystkie strony wypełnią formalności.
Obecnie trzon taboru trakcyjnego przewoźnika stanowią w Polsce spalinowe lokomotywy typu JT42CWRM klasy 29 EMD produkcji Electro-Motive Diesel Inc. USA, znane pod brytyjskim oznaczeniem Class66. Zamówienie elektrycznych lokomotyw liniowych to dla polskiego oddziału Freightlinera nowość.
Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. Oficjalnym partnerem wydarzenia są Koleje Ukraińskie (UZ) - podczas konferencji będzie można nawiązać kontakt z ukraińskim rynkiem taborowym.