Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Francja: Kolejarze wznawiają testy po katastrofie na linii Paryż – Strasburg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-03-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/SNCF

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Francja: Kolejarze wznawiają testy po katastrofie na linii Paryż – Strasburg
Fot. Pieye Trains, lic. CCA 4.0/ Wikimedia Commons
Koleje Francuskie SNCF powróciły do jazd testowych na linii dużych prędkości LGV Est, która docelowo połączy Paryż ze Strasburgiem. Pierwsze jazdy odbyły się 29 lutego. Trzy i pół miesiąca wcześniej na linii doszło do największej w historii francuskiej kolei TGV katastrofy.

Z informacji przedstawionych przez SNCF wynika, że procedury związane z dopuszczeniem do eksploatacji nowej trasy zostaną zakończone do 3 lipca bieżącego roku. Przed katastrofą mówiono o kwietniu. Jazdy będą prowadzone jednak zgodnie z nowymi wytycznymi – w trakcje testów mają być w pełni aktywne wszystkie systemy bezpieczeństwa linii. Rozpoczęły się już testy torów i sieci trakcyjnej, a w dalszej kolejności będą sprawdzane systemy łączności oraz sterowania ruchem.

Na ten moment SNCF nie planuje jeszcze prowadzić pociągów po fragmencie linii, na którym doszło do wykolejenia. Ten odcinek trasy może być jeszcze potrzebny w toku dalszych czynności związanych z wyjaśnianiem przyczyn katastrofy.

Testy nowego odcinka linii Paryż – Strasburg zostały zawieszone po tym, jak w w rejonie kanału Marna – Ren doszło do wykolejenia piętrowego pociągu TGV. Przypomnijmy: do zdarzenia doszło 14 listopada 2015 roku. W chwili wchodzenia w łuk, pociąg jechał z prędkością 265 km/h, podczas gdy dopuszczalna prędkość na tym odcinku wynosiła 176 km/h. Chwilę potem prędkość spadła do 243 km/h i z taką właśnie prędkością pociąg wykoleił się, a następnie wpadł do kanału znajdującego się tuż pod mostem będącym częścią trasy.

Na pokładzie przebywali głównie pracownicy techniczni, ale także ich dzieci, które nie powinny były znaleźć się w pociągu. Najnowsze ustalenia wynikające ze śledztwa potwierdzają analizy przeprowadzone bezpośrednio po katastrofie. Jedyną bezpośrednią przyczyną katastrofy mogło być znaczące przekroczenie dopuszczalnej prędkości.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wykolejenie pociągu Kolei Dolnośląskich

Pasażer

Wykolejenie pociągu Kolei Dolnośląskich

Jakub Madrjas 14 kwietnia 2023

Federalne śledztwo po wykolejeniu pociągu z chemikaliami w USA

Prawo i polityka

Wykolejenie w Kamieńcu Ząbkowickim [zdjęcia]

Infrastruktura

Wykolejenie w Kamieńcu Ząbkowickim [zdjęcia]

Michał Szymajda 09 sierpnia 2022

Wykolejenie w Rybniku. Naprawa torów do końca miesiąca

Infrastruktura

Wykolejenie pociągu towarowego w Warszawie [zdjęcia]

Fotorelacje

Zobacz również:

Wykolejenie pociągu Kolei Dolnośląskich

Pasażer

Wykolejenie pociągu Kolei Dolnośląskich

Jakub Madrjas 14 kwietnia 2023

Federalne śledztwo po wykolejeniu pociągu z chemikaliami w USA

Prawo i polityka

Wykolejenie w Kamieńcu Ząbkowickim [zdjęcia]

Infrastruktura

Wykolejenie w Kamieńcu Ząbkowickim [zdjęcia]

Michał Szymajda 09 sierpnia 2022

Wykolejenie w Rybniku. Naprawa torów do końca miesiąca

Infrastruktura

Wykolejenie pociągu towarowego w Warszawie [zdjęcia]

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5