W przyszłym roku mają rozpocząć się testy hybrydowego pociągu FPS Plus, który opracowuje FPS Cegielski.
We wrześniu 2017 roku zaprezentowany
został nowy projekt FPS-u dla Przewozów Regionalnych i PTS: budowa prototypowego, elektryczno–spalinowego zespołu trakcyjnego Plus w ramach programu Innotabor. Będzie kosztować około 30 mln złotych. FPS Plus
przejedzie nawet 600 km bez sieci trakcyjnej.
Jak poinformował prezes FPS Cegielski, Hubert Stępniewicz, projekt jest w realizacji, a zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju w przyszłym roku powinien rozpocząć się proces dopuszczenia do eksploatacji. Prawdopodobnie nie pojawi się on jeszcze na jesiennych targach Trako. – Pojazd prawdopodobnie zaprezentujemy na przełomie 2019 i 2020 r. – zapowiedział Stępniewicz.
– Nie ukrywam, że wprowadziliśmy kilka zmian w projekcie pojazdu, które decydują o tym, że nie spieszymy się z prezentacją – wyjaśnił prezes. Pojazd ma być zaprezentowany od razu w docelowym kształcie i funkcjonalności.
Z powodu intensywnych prac nad Plusem, producent zmniejszył zaangażowanie w
otwarcie segmentu lokomotyw. Wystartował w
przetargu na modernizację 13 lokomotyw SM42, ale nie wziął udziału w przetargu PKP Intercity na nowe, lekkie lokomotywy (
ofertę złożyło tylko CZ Loko). Jak zdradził Stępniewicz, rozważany był jednak udział w konsorcjum z zagranicznym partnerem.