W sobotę, 24 marca, w Niemczech ruszy Flixtrain – połączenie kolejowe niemieckiego giganta autobusowego Flixbus. Dziś odbył się przejazd promocyjny.
O planie uruchomienia połączeń na trasie, wcześniej obsługiwanej przez prywatny start-up HKX,
pisaliśmy w tym miejscu. W pierwszej kolejności będzie obsługiwał regularne połączenia na trasie Hamburg-Duesseldorf-Kolonia, a od połowy kwietnia również Berlin-Frankfurt n.Menem-Stuttgart. – Autobus i kolej doskonale się uzupełniają. Dodając FlixTrain do oferty FlixMobility, możemy zapewnić przystępne cenowo opcje podróży dla jeszcze większej liczby osób – podkreśla André Schwämmlein, współzałożyciel i dyrektor zarządzający FlixMobility – Chcemy pokazać tym samym, że wygodna i szybka podróż na długich dystansach nie musi być droga – dodaje.
Połączenie wystartuje jutro, dziś odbył się przejazd promocyjny z dziennikarzami. Pociąg wyruszył w trasę punktualnie, na pokładzie było ok. 400 osób (miejsc w składzie jest ok. 600). Jutro wystartują połączenia komercyjne. Ceny biletów na FlixTrain rozpoczynają się od 9,99 euro i są dostępne na stronie www.FlixTrain.com, w aplikacji FlixBus oraz w sklepach FlixBus na terenie Niemiec.
Jak zapowiada przewoźnik, FlixTrain zostanie zintegrowany z siecią FlixBus w całych Niemczech. – Chcemy promować przystępne cenowo i przyjazne dla środowiska podróże, będące alternatywą dla samochodu. Dzięki naszej siatce połączeń, składającej się obecnie z tras obsługiwanych przez autobusy i kolej, tworzymy nową wizję mobilności – mówi Schwämmlein. – Zawsze szukamy nowych możliwości, jednak na ten moment nie mamy planów uruchomienia FlixTrain na innych rynkach, w tym w Polsce. Tam koncentrujemy się obecnie na wprowadzeniu atrakcyjnej oferty letniego rozkładu – stwierdza.
Od momentu uruchomienia FlixBusa w 2013 roku, zielonymi autobusami podróżowało ponad 100 milionów pasażerów w ramach 250 000 oferowanych połączeń. W 2018 roku FlixMobility zamierza w dalszym ciągu inwestować w rozbudowę siatki połączeń, między innymi uruchomiając linie międzynarodowe i przedstawiając nowe destynacje w 27 krajach, w których operuje. Co więcej, latem 2018 FlixBus wystartuje także w USA, z pierwszymi połączeniami w Kalifornii i południowo-zachodnich stanach.