Ponad 1000 zrealizowanych kursów, około 600 tys. przejechanych kilometrów i ponad 217 tys. pasażerów na pokładach – to rezultat, jaki zanotowały pociągi Flirt, należące do PKP Intercity po miesiącu użytkowania.
13 grudnia 2015 roku, wraz z nowym rozkładem jazdy, na tory wyjechały składy Flirt wyprodukowane przez konsorcjum Stadler Polska – Newag SA. Każdego dnia 16 składów obsługuje 32 połączenia kategorii InterCity (IC), a 4 pojazdy zasilają rezerwę przewoźnika. Od początku kursowania pojazdy Flirt przejechały około 600 tys. kilometrów i przewiozły ponad 217 tys. pasażerów. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Warszawą i Bydgoszczą, Krakowem i Szczecinem oraz Krakowem i Bydgoszczą.
Na pokładach pociągów podróżowało blisko 1700 dzieci, przewieziono 88 rowerów i 758 zwierząt. 60% pasażerów, którzy kupowali bilet na połączenie obsługiwane pociągami Flirt zdecydowała się na jego zakup w tradycyjnej kasie, a 33 proc. transakcji dokonało przez Internet.
– Nowoczesne pociągi Flirt w barwach PKP Intercity cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony naszych pasażerów. Dzięki składom Flirt możemy zaoferować komfort podróży na liniach dotychczas obsługiwanych wysłużonym taborem. Nasze dobre wyniki za ostatni rok: wzrosty na poziomie kilkudziesięciu procent, pokazują, że połączenie atrakcyjnej oferty z konkurencyjnymi czasami przejazdu i komfortowymi pociągami to jest to, czego oczekują nasi klienci – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.
Podczas pierwszego miesiąca serwisowania składów, firma Stadler Polska – producent pojazdów, wsypała do piasecznic 12 ton piasku, wlała 500 litrów płynu do spryskiwaczy oraz użyła 100 litrów płynu do czyszczenia technicznego.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji