Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirty PKP IC na linii Warszawa – Łódź?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-05-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Flirty PKP IC na linii Warszawa – Łódź?
Fot. Łukasz Kluczniak
PKP Intercity notuje straty na linii Warszawa – Łódź. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przewoźnik chciałby skierować do obsługi tego połączenia składy Stadler Flirt.

Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, po wycofaniu zbyt mało pojemnych składów ED74, przewoźnik zaczął notować straty przy obsłudze połączenia Warszawa – Łódź. Szef operatora tłumaczy, że uruchamianie składów wagonowych jest dużo droższe, niż zespołów trakcyjnych, a przychód z jednego pasażera na tej linii jest stosunkowo niski.

Z tego względu nowy zarząd spółki chciałby skierować do obsługi tego połączenia składy Stadler Flirt. Na zmianę tras pociągów musiałoby wydać zgodę Centrum Unijnych Projektów Transportowych.


Trasy pociągów Dart i Flirt. Rys. RK

Nie będzie piętrowych ezetów

Czy w związku z dużym popytem jest szansa na powrót do przygotowanego przed dwoma laty projektu zakupu piętrowych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń między Warszawą a Łodzią? W styczniu zaprzeczył temu poprzedni zarząd spółki. Prezes Chraniuk również raczej to wyklucza.

Jego zdaniem o nierentowności takiego zakupu decyduje coraz silniejsza konkurencja na trasie, nie tylko drogowa, ale i ze strony Kolei Mazowieckich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnicy ci za obsługę odcinków np. ze Skierniewic do Warszawy otrzymują dofinansowanie marszałków województw, co obniża rentowność PKP Intercity, działającego na tej linii na zasadach komercyjnych. Zakup nowego taboru do obsługi tej linii nie mógłby się w takich warunkach zwrócić.

Na tę trasę nie wrócą też czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne serii ED74. W ciągu najbliższych dwóch lat przewoźnik chce sprzedać niepasujące do jego wymagań składy. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Linia Warszawa – Łódź z dofinansowaniem?

Problemy PKP Intercity z obsługą linii Warszawa – Łódź, która po modernizacji ma bardzo wysoki potencjał, wymagają rozwiązania. W ubiegłym miesiącu przewoźnik aż o 12 proc. podniósł ceny biletów. Jak pisaliśmy wczoraj, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa bierze pod uwagę zmianę sposobu finansowania połączeń Łódź – Warszawa. Pociągi TLK i IC kursujące w tej relacji miałyby zostać objęte dotacją z budżetu centralnego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5