Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirty dla PKP Intercity z dopuszczeniem TSI

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-12-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/Stadler

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Flirty dla PKP Intercity z dopuszczeniem TSI
Urząd Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności dla elektrycznego zespołu trakcyjnego typu Flirt 3 wyprodukowanego dla PKP Intercity przez konsorcjum Stadler-Newag.

- Uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu zgodnego z TSI dla elektrycznego zespołu trakcyjnego Flirt dla PKP Intercity jest formalnym potwierdzeniem, że został on zbudowany zgodnie z surowymi wymogami Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności. Jest to także formalne przypieczętowanie kompletnego zakończenia projektu dostawy taboru dla naszego klienta - PKP Intercity - powiedział Christian Spichiger, prezes Stadler Polska.

Flirt 3 dla PKP Intercity przeszedł pozytywnie wszystkie badania i otrzymał wszystkie certyfikaty zgodności, tj. CR TSI Loc&Pas (2011/291/UE), CR TSI NOI (2011/229/UE), TSI PRM (2008/164/WE), TSI SRT (2008/163/WE), TSI CCS (2012/88/UE). Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI to potwierdzenie spełnienia surowych norm i najwyższych standardów europejskich dla pojazdów kolejowych w zakresie bezpieczeństwa taboru, dostosowania pojazdów do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, nowoczesnej technologii i ekologii. Pełna interoperacyjność pojazdu oznacza możliwość eksploatacji w całej Polsce, także na liniach po modernizacji oraz na terytorium Unii Europejskiej. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Zgodność z TSI była wymagana przez PKP Intercity zarówno w kontrakcie na dostawę Flirtów, jak i Dartów. Jednak ze względu na wydłużanie się procedur, przewoźnik zgodził się (za pozytywną opinią CUPT) odebrać pojazdy z prostszym do uzyskania dopuszczeniem do eksploatacji pojazdów niezgodnych z TSI plus deklaracją producentów, że pojazdy są zgodne ze specyfikacjami, a dokumenty zostaną dostarczone najszybciej jak to możliwe. Konsorcjum Stadler-Newag udało się to właśnie dziś.


Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Kolej autonomiczna włączona do TSI Sterowanie

Tabor i technika

Jakie zmiany czekają nas w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności?

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Kolej autonomiczna włączona do TSI Sterowanie

Tabor i technika

Jakie zmiany czekają nas w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności?

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5