Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirt „made in Siedlce” wjeżdża na węgierskie tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Flirt „made in Siedlce” wjeżdża na węgierskie tory
Fot. Stadler Polska
Stadler i Gysev wspólnie zaprezentowali pierwszy, nowej generacji elektryczny zespół trakcyjny typu Flirt. Czteroczłonowy, niskopodłogowy pojazd będzie eksploatowany już od połowy 2018 roku na liniach regionalnych Węgier Zachodnich. Wliczając realizowane od roku zamówienie na dziesięć pojazdów Flirt, Gysev będzie dysponował flotą dwudziestu pociągów, które będą regularnie obsługiwały wszystkie trasy przewoźnika.

W 2016 roku węgierski operator transportu kolejowego Gysev Zrt. ogłosił przetarg na dostawę dziesięciu czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt z przeznaczeniem do obsługi ruchu regionalnego. Zwycięzcą przetargu została firma Stadler, która po podpisaniu we wrześniu ubiegłego roku umowy z Gysev rozpoczęła realizację kontraktu w siedleckim zakładzie. Zaledwie rok później pierwszy pojazd uroczyście zaprezentowano podczas targów kolejowych Trako w Gdańsku. Dwie jednostki są już na Węgrzech, gdzie przechodzą proces uzyskania homologacji. Pierwsze pojazdy rozpoczną obsługę pasażerów w połowie 2018 roku, a ostatni wyjedzie na węgierskie tory w styczniu 2019 roku.

Węgierski przewoźnik ma już w swojej flocie dziesięć pojazdów typu Flirt zamówionych w ramach przetargów zrealizowanych w latach 2013 i 2015. Doliczając dziesięć jednostek, które zostaną dostarczone w ramach obecnie realizowanego zamówienia, Gysev będzie miał w swojej flocie dwadzieścia elektrycznych zestawów trakcyjnych typu Flirt. Nowe i poprzednio dostarczone pojazdy będą mogły działać synchronicznie, zapewniając przewoźnikowi dużą elastyczność w zakresie organizacji rozkładu jazdy.

Nowe pojazdy Flirt dla Gysev mają 208 miejsc siedzących, dwie toalety i spełniają wymagania najnowszych standardów TSI. Pojazdy o długości 77,1 m są o 2,8 m dłuższe od jednostek obecnie użytkowanych przez przewoźnika. Poruszają się z prędkością 160 km/h i w zaledwie 39 sekund osiągają prędkość 120 km/h. Składy mają przestronne strefy wejścia, umożliwiające szybką wymianę pasażerów. Wysoki udział niskiej podłogi w połączeniu z przestronnym wejściem sprawia, że pojazdy są łatwo dostępne dla rodzin z wózkami dziecięcymi, osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz z rowerami. Składy mają klimatyzację, system kamer, WiFi, gniazdka do ładowania urządzeń elektronicznych oraz typowe dla pociągów regionalnych ustawienie siedzeń naprzeciwko siebie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5