Zmodernizowane przez Cegielskiego dwa pojazdy EN57, czyli znane pod marketingową nazwą Feniksy, wyjechały już na wielkopolskie tory w służbie PolRegio. Dzisiaj pierwsi pasażerowie mogli przekonać się o standardzie zmodernizowanych jednostek.
Nazwa handlowa Feniks 57 odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych zespołów EN57, jaką na zlecenie Polskiego Taboru Szynowego wykonała Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski w Poznaniu. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac nazwa nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa. Pojazdy te pochodzą od Przewozów Regionalnych, które w mocno wysłużonym stanie odkupił Polski Tabor Szynowy w kwietniu i wrześniu 2015 roku. Łącznie było to 20 sztuk.
W czerwcu
doszło do przekazania Przewozom Regionalnym dwóch składów w formie użyczenia od Polskiego Taboru Szynowego. Teraz przewoźnik będzie testował pojazdy do grudniowej zmiany rozkładu jazdy. W pierwszą jazdę pociągi wyruszyły w czwartek 20 lipca i od razu pojechały na jedną z najbardziej obciążonych tras w województwie wielkopolskim – Poznań – Leszno. – Po zakończeniu szkoleń dla maszynistów, pociągi Feniks 57 rozpoczęły obsługę trasy – potwierdza Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Feniksy będą służyć pasażerom pociągów PolRegio podróżującym w dni robocze. Z Leszna do Poznania Głównego wyruszają o 5:40, 11:27 oraz 22:26. Z kolei z Poznania do Leszna zmodernizowane składy będzie można spotkać o 7:35, 14:48 oraz 23:53. – Zebrane w czasie pierwszych miesięcy użytkowania Feniksów informacje pozwolą nam sprawdzić parametry techniczne tych pojazdów oraz wdrożone w trakcie modernizacji rozwiązania konstrukcyjne. Eksploatacja próbna umożliwi nam też zebranie opinii pasażerów na temat komfortu podróży – wyjaśnia Stilger. Przewoźnik nie wyklucza także zmiany trasy w trakcie próbnej eksploatacji Feniksów.