Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Europa środkowa chce „bursztynowego" korytarza towarowego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PLK

Data publikacji:
24-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Europa środkowa chce „bursztynowego" korytarza towarowego
fot. PLK
Ministerstwa transportu Węgier, Polski, Słowacji i Słowenii podpisały i skierowały do Komisji Europejskiej list intencyjny w sprawie utworzenia nowego kolejowego korytarza towarowego nr 11. Pierwsze spotkanie w sprawie uruchomienia „bursztynowego” korytarza odbyło się w PKP PLK 23 marca br.

Nowy korytarz umożliwi połączenie ośrodków przemysłowo-handlowych Polski, Słowacji, Węgier i Słowenii wspólną ofertą w zakresie alokacji przepustowości dla międzynarodowych pociągów towarowych. W Polsce trasa korytarza „bursztynowego” połączy wschodnią i południową granicę i uzupełni obecne oferty korytarzy towarowych, przebiegających przez Polskę.

– Utworzenie nowego korytarza towarowego, łączącego Polskę, Słowację, Węgry i Słowenię to szansa na stworzenie nowej jakości przewozów towarowych. Korytarz „bursztynowy” zacieśni współpracę i usprawni kolejowy transport w Europie – mówi Andrzej Pawłowski, wiceprezes zarządu PLK.

Zakup trasy w jednym miejscu


Korytarz towarowy to szybsza i dogodniejsza obsługa kolejowego międzynarodowego transportu towarowego – nowy, zintegrowany produkt dla przewoźników i wnioskodawców, wykonujących międzynarodowy transport towarowy, umożliwiający zakup całej trasy przebiegającej przez kilka państw w jednym miejscu, w tzw. punkcie kompleksowej obsługi.

Celem utworzenia korytarza towarowego nr 11 jest promowanie kolei, jako środka transportu w międzynarodowych przewozach towarowych, poprawa konkurencyjności transportu kolejowego oraz lepsze wykorzystanie istniejącej przepustowości dla towarowych przewozów międzynarodowych. Bliska współpraca ministerstw właściwych ds. transportu, zarządców infrastruktury i organu alokującego z Węgier, Polski, Słowacji i Słowenii powinna zapewnić skuteczne osiągnięcie celu.

Spotkanie zorganizowane 23 marca z inicjatywy PKP Polskie Linie Kolejowe SA zainicjowało współpracę zarządców infrastruktury i organu alokującego z czterech krajów. Współdziałanie umożliwi utworzenie struktury zarządzającej korytarza, opracowanie niezbędnych dokumentów i wypracowanie wspólnej oferty w zakresie alokowania przepustowości infrastruktury do obsługi międzynarodowego ruchu towarowego.

Potrzeba zgody KE

Uruchomienie „bursztynowego” korytarza towarowego może nastąpić pod koniec 2018 roku, jednak jest uzależnione od decyzji Komisji Europejskiej.

Spotkanie inicjujące przygotowania korytarza nr 11 to kolejne „korytarzowe” spotkanie zorganizowane przez PLK. Niespełna pięć miesięcy temu spółka była organizatorem inauguracyjnego spotkania nt. uruchomienia korytarza towarowego nr 5 Morze Bałtyckie – Morze Adriatyckie.
 
Rynek Kolejowy jako pierwszy publikował mapę ramowego przebiegu korytarza nr 11. Więcej informacji tutaj.
 
 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5