Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ET40 idą na złom. Jedną uratują?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ET40 idą na złom. Jedną uratują?
Docelowo wszystkie lokomotywy serii ET40 będą złomowane. Taką decyzję podjęło PKP Cargo, które nie będzie prowadziło kolejnych modernizacji ET40. Zachowany zostanie - być może - jedynie jeden egzemplarz spośród wszystkich elektrowozów.

O złomowaniu lokomotyw ET40 poinformowali nas Czytelnicy. Przypuszczenia co do dalszego losu lokomotyw elektrycznych serii ET40 potwierdza PKP Cargo. Nie będzie kolejnych modernizacji elektrowozów a egzemplarze, które utracą zdolność eksploatacyjną będą złomowane.

Modernizacja nieopłacalna

– Lokomotywy serii ET40 nie są modernizowane i nie będą modernizowane – wynika to głównie z rachunku ekonomicznego oraz efektywności technicznej w.w. lokomotyw. złomowane są tylko te lokomotywy, które nie nadają się do dalszej eksploatacji. Cały stan ET 40 jest na bieżąco weryfikowany - poinformował "Rynek Kolejowy" Mariusz Przybylski, rzecznik PKP Cargo.

– Obecnie koncentrujemy się na podstawowych jednostkach liniowych, czyli ET22, ET41 oraz EU07. W ramach tej modernizacji przywracamy pierwotne parametry poszczególnych podzespołów oraz m.in. dostosowujemy lokomotywy do nowych wymogów w zakresie bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska i komfortu pracy drużyn trakcyjnych. Dotychczas modernizację tę prowadziły wyłącznie Zakłady „Gliwice”.  Ostatnio jednak spółka PKP Cargo Tabor Ostrów Wlkp. , czyli spółka z naszej grupy, przeprowadziła samodzielną naprawę główną oraz modernizację elektrowozów, i sprawdziła się doskonale – mówi Mariusz Przybylski.

Lokomotywy ET40 były produkowane w latach 1975-1978 przez zakłady Škoda w Pilznie w Czechosłowacji. Mogą one prowadzić składy do 4000 ton. Stanowiły one właściwie połączenie dwóch elektrowozów typu 130, przy czym każdy człon może pracować w razie potrzeby jako samodzielny pojazd. Kolejarze nazywają ją "bombą" lub "bombowcem". 

Zachowają jeden egzemplarz

Po informacji i przyszłości lokomotyw serii ET40 pojawił się pomysł, by jedną z nich zachować dla przyszłych pokoleń i miłośników kolei. Pomysł prawdopodobnie zostanie zrealizowany. – Jest wola, aby jeden egzemplarz udostępnić pasjonatom kolei. PKP Cargo podjęło starania aby jedną lokomotywę ET 40 zachować dla potomnych. Na razie jesteśmy na etapie analiz taboru ET40 i nie podjęliśmy jeszcze decyzji co do wyboru egz. ET 40 i jego przyszłości - mówi Przybylski.

Nie wiadomo obecnie, który dokładnie egzemplarz ET40 zostanie zachowany i gdzie będzie przebywał. – Jest za wcześnie aby wskazać miejsce, w którym będzie można oglądać lokomotywę, albo jej numer – kończy Przybylski.



Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duża kasacja starego taboru w Polregio

Tabor i technika

Duża kasacja starego taboru w Polregio

Jakub Madrjas 22 lutego 2024

PKP Intercity sprzedaje lokomotywy EP07 i EU07

Tabor i technika

PKP Intercity sprzedaje lokomotywy EP07 i EU07

Michał Szymajda 30 stycznia 2024

Możesz sobie kupić czeskiego motoraka. Ile kosztuje?

Tabor i technika

Możesz sobie kupić czeskiego motoraka. Ile kosztuje?

Michał Szymajda 24 stycznia 2024

Duża umowa PKP Cargo na przewozy złomu

Biznes

Duża umowa PKP Cargo na przewozy złomu

Jakub Madrjas 18 stycznia 2024

Stalowe elementy konstrukcyjne mostu kolejowego znajdowały się... na złomowisku

Pasażer

Stalowe elementy konstrukcyjne mostu kolejowego znajdowały się... na złomowisku

insp. Piotr Żłobicki/Straż Ochrony Kolei 02 października 2023

Zobacz również:

Duża kasacja starego taboru w Polregio

Tabor i technika

Duża kasacja starego taboru w Polregio

Jakub Madrjas 22 lutego 2024

PKP Intercity sprzedaje lokomotywy EP07 i EU07

Tabor i technika

PKP Intercity sprzedaje lokomotywy EP07 i EU07

Michał Szymajda 30 stycznia 2024

Możesz sobie kupić czeskiego motoraka. Ile kosztuje?

Tabor i technika

Możesz sobie kupić czeskiego motoraka. Ile kosztuje?

Michał Szymajda 24 stycznia 2024

Duża umowa PKP Cargo na przewozy złomu

Biznes

Duża umowa PKP Cargo na przewozy złomu

Jakub Madrjas 18 stycznia 2024

Stalowe elementy konstrukcyjne mostu kolejowego znajdowały się... na złomowisku

Pasażer

Stalowe elementy konstrukcyjne mostu kolejowego znajdowały się... na złomowisku

insp. Piotr Żłobicki/Straż Ochrony Kolei 02 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5