Pierwszy z pojazdów zmodernizowanych przez H. Cegielski FPS z Poznania otrzymał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla pojazdu kolejowego niezgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności.
Warunków TSI Feniks spełnić rzecz jasna nie mógł, gdyż nawet zmodernizowany EN57 nie spełnia szeregu wymagań stawianych przed nowoczesnym taborem kolejowym. Pełne dopuszczenia TSI w zakresie taboru regionalnego w Polsce ma jako dotąd wyłącznie elektryczny zespół trakcyjny
Impuls produkowany przez Newag.
Cegielski pochwalił się otrzymaniem zezwoleń w poniedziałek 20 listopada. Obecnie gotowych, lub niemal gotowych jest 6 Feniksów. Wszystkie pojazdy będą gotowe do udostępnienia klientom w drugim kwartale 2017 roku.
– Już teraz staramy się zainteresować przewoźników, nie tylko Przewozy Regionalne, naszą ofertą. Dopuszczamy różne możliwości działania naszego poolu taborowego – bo tym właśnie jest PTS. Umożliwimy klientom leasing długoterminowy, być może też na krótsze okresy, a także możliwość wykupu elektrycznych jednostek – powiedział Marcin Guryniuk.
Więcej informacji na temat modernizowanego przez Cegielskiego pojazdu można przeczytać
tutaj.