NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Emilewicz: Pozytywnej decyzji KE w sprawie Polregio spodziewamy się w czerwcu

| Michał Szymajda 08.05.2019 3

Emilewicz: Pozytywnej decyzji KE w sprawie Polregio spodziewamy się w czerwcu
Fot. PolRegio
Podczas konferencji prasowej Przewozy Regionalne ogłosiły wypełnienie wszystkich założeń restrukturyzacji. Do pełni szczęścia wciąż brakuje jednak najważniejszego: pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej, która powinna potwierdzić, że pomoc publiczna dla spółki była zgodna z prawem.
– Wszystkie wcześniejsze próby zrestrukturyzowania Przewozów Regionalnych zakończyły się porażką. Teraz mamy sukces. Zrealizowaliśmy wszystkie założone w programie inicjatywy, uzyskaliśmy wszystkie zakładane oszczędności, co stwierdził niezależny audytor. Spółka od trzech lat przynosi zysk – cieszył się Krzysztof Zgorzelski, prezes Polregio. Przyznał, że podążał za dewizą prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu, większościowego właściciela udziałów Polregio.

– Prezes ARP powiedział w 2017 roku „No pasaran” (z hiszpańskiego: „Nie przejdą”, hasło spopularyzowane wśród hiszpańskich antyfaszystów, skierowane do armii generała Franco – dop. red.), teraz idziemy do przodu, będziemy pozyskiwali umowy w regionach, czy to w drodze powierzenia, czy przetargu. Jeśli marszałkowie zdecydują się na przetargi, będziemy do nich gotowi i nie odpuścimy ani jednego pasażerokilometra. Spółka jest nowocześnie zarządzana, rozwijamy się – dodał prezes Zgorzelski. Dodał, że w tym roku spółka chce wyjść z wynikiem finansowym na poziomie 30 mln zł ponad kreską.

Jadwiga Emilewicz: w czerwcu strzelą korki szampana

Do pełni szczęścia brakuje tylko zgody Komisji Europejskiej na restrukturyzację. Ogłoszenia tej informacji na konferencji spodziewali się dziennikarze.

– Proszę się nie niepokoić, kończymy ten proces. Bądźcie państwo dobrej myśli, szampana otwieramy w czerwcu – powiedziała Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, która prowadziła proces restrukturyzacji po stronie rządowej. Przyznała, że jego prowadzenie było jednym z najtrudniejszych jej zadań w ministerstwie. Prosiła, by regionalni dyrektorzy nie martwili się rezultatem długoletnich rozmów z unijnymi komisarzami.

Związkowcy nie wierzą w siłę spółki?

Prezes Zgorzelski przyznał, że restrukturyzacja miała przygotować spółkę do działania na konkurencyjnym rynku, który stanie się faktem z momentem pełnej implementacji zasad IV pakietu kolejowego. Zapewnił, że spółka nie boi się konkurencji. Zapytaliśmy więc jak odbiera reakcję związkowców z kujawsko-pomorskiego oddziału, którzy wpływają na posłów i radnych wojewódzkich, by ci wpłynęli na zablokowanie przetargu na przewozy kolejowe, które zamierza ogłosić województwo.

– Wybaczy pan, z załogą rozmawiam nie przez media – odpowiedział, unikając odpowiedzi na pytanie. Później przyznał, że w ostatnich dniach osobiście rozmawiał z pracownikami w Bydgoszczy.

Proces restrukturyzacji spółki rozpoczął się jesienią 2015 roku. Na tą drogę spółkę wprowadził Tomasz Pasikowski, ówczesny prezes spółki. Krótko procesem tym zarządzał obecny prezes PKP SA Krzysztof Mamiński, a kończy go Krzysztof Zgorzelski, obecny prezes spółki, która działa pod konsumencką marką Polregio.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43116)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43116)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5