Partnerzy serwisu:
Biznes

Emilewicz: Plan finansowy dla Luxtorpedy do połowy 2017 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
20-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Emilewicz: Plan finansowy dla Luxtorpedy do połowy 2017 roku
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPlan finansowy dla Luxtorpedy powstanie do połowy 2017 roku
– Założeniem programu Luxtorpeda jest doprowadzenie do powstania spójnego planu zakupowego, dotyczący modernizacji i wymiany taboru. W transporcie publicznym i kolei musi być miejsce na masową produkcję, aby polskie spółki były konkurencją dla firm europejskich – mówi w rozmowie z portalem „Rynek Kolejowy” wiceminister rozwoju, Jadwiga Emilewicz.

Strategicznym dla kolei punktem w Planie Morawieckiego ma być program Luxtorpeda 2.0, zakładający zaprojektowanie i wyprodukowanie polskich pojazdów na potrzeby komunikacji miejskiej i kolei. Ministerstwo Rozwoju widzi duży potencjał dla tej branży w związku z powstawaniem kolei aglomeracyjnych i wsparciem UE dla projektów taborowych. – W Polsce przez wiele lat nie było programu modernizacji i wymiany taboru, dlatego ten przemysł nie mógł się rozwijać – tłumaczy w rozmowie z portalem „Rynek Kolejowy” wiceminister rozwoju, Jadwiga Emilewicz.

Potrzebne duże zamówienia

Jak dodaje, Polska ma swoich liderów branży produkcji taboru, jednak nie mają oni możliwości w pełni rozwinąć swoich możliwości. – Przedstawiciele tych firm sami podkreślają, że dopóki nie ma dużego wolumenu zamówień, jest im trudno być konkurencją dla firm zachodnich. W transporcie publicznym i kolei musi być miejsce na masową produkcję, aby polskie spółki były konkurencją dla firm europejskich – podkreśla Jadwiga Emilewicz.

Podsekretarz uspokaja, że rozmowy w sprawie programu Luxtorpeda trwają, a rezultaty działań rządu w tej sprawie poznamy już wkrótce. – Jesteśmy po spotkaniach ze wszystkimi przewoźnikami, kolejne planowane są na marzec. Chcemy stworzyć spójny plan zakupowy i komunikować na rynku ile i czego w najbliższych latach spółki będą zamawiać – wyjaśnia wiceminister Emilewicz.

Określenie ram finansowych

Kolejnym krokiem będzie stworzenie konkretnych ram finansowych programu, które, jak twierdzi wiceminister, nie zostały sformułowane. Jej zdaniem wpierw należy oszacować, jaki potencjał finansowy tkwi w samych spółkach, a gdzie zajdzie potrzeba szukania dodatkowych źródeł finansowania, np. w postaci Polskiego Funduszu Rozwoju.

– Nie mamy żadnych widełek ani szacunków, jeżeli chodzi o koszt Luxtorpedy, musimy mieć najpierw plany zakupowe, do połowy roku chcielibyśmy skonstruować taki zamknięty program finansowy. Część tych zakupów będzie uruchomiona w tym roku, część modernizacji będzie zamawiana również jeszcze w tym roku – podkreśla Jadwiga Emilewicz.

Wiadomo już, że w ramach Luxtorpedy 2.0 powstanie dwutrakcyjna lokomotywa, którą wyprodukuje bydgoska Pesa. Więcej o programie piszemy tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Upały dają się we znaki. Składy wagonowe za ezety

Tabor i technika

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Jakub Rösler 25 lipca 2023

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Upały dają się we znaki. Składy wagonowe za ezety

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5