Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Elisabeth Werner: Nowe technologie poprawią kolej bez wielkich inwestycji w tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Elisabeth Werner: Nowe technologie poprawią kolej bez wielkich inwestycji w tory
Fot. Michał Szymajda (zdjęcie ilustracyjne)
W ciągu 10 następnych lat, bez olbrzymich nakładów finansowych na infrastrukturę torową, będziemy w stanie osiągnąć znaczne usprawnienie ruchu pociągów. Wszystko dzięki technice, która otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości na istniejących systemach kolejowych – powiedziała Elisabeth Werner podczas „9th International Railway Summit” odbywającego się w Warszawie.

Elisabeth Werner, dyrektor wydziału transport lądowego w DG Move przy Komisji Europejskiej, zwracała uwagę na różne aspekty tego, jak technologia zmieni w najbliższych latach kolej.

– Kolejowy system łączności GSM-R, jaki obecnie znamy, zostanie zastąpiony komunikacją opartą na technologii 5G – powiedziała Werner i dodała, że oferuje on sporo większe możliwości niż GSM-R. Będzie on pozwalać na przesyłanie większej ilości informacji, umożliwi też ich gromadzenie i tworzenie "Big Data". Zdaniem przedstawicielki DG MOve technologia będzie implementowana po 2025 roku. Co ciekawe: w Polsce trwa własnie budowa systemu GSM-R, za który odpowiedzialna jest Nokia. Ma być gotowy w 2023 roku i obejmować zasięgiem 14 tysięcy linii kolejowych. Realizacja tego kontraktu dla PKP PLK jest opóźniona.

Spore możliwości zdaniem przedstawicielki DG Move tkwią także w wykorzystaniu technologii kosmicznej. – Dzięki systemom satelitarnym możemy z łatwością lokalizować pociągi i pilnować dystansu między nimi, co przyczyni się do poprawy przepustowości. Wiedza o położeniu pociągów przyda się także pasażerom, którzy już otrzymują, w większości państw europejskich, niezawodną informację o tym gdzie jest rzeczywiście znajduje się ich środek transportu – dodała Werner.

Nowoczesne systemy informatyczne, zdaniem Elisabeth Werner, będą wkrótce odpowiedzialne za wskazanie pasażerom nie tylko punktualności pociągów, ale też pomogą wybrać ten najmniej zapełniony kurs. Gdy łatwiej rozłożymy potoki pasażerskie, skorzystamy na tym wszyscy.

– Sprawdzamy jak może poprawić komunikację kolejową automatyzacja. Wychodzi na to, że w systemach metra może ona doprowadzić do aż 50-procentowego ograniczenia zużycia energii elektrycznej – powiedziała. Do 2022 Unia Europejska ma sprecyzować zasady prawne i techniczne ramy tego, czym nazywamy pełną automatyzację w transporcie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

UTK: Cyberbezpieczeństwo kluczowe dla bezpiecznej kolei

Innowacje

Automatyczne sprzęgi: pomogą, czy zaszkodzą przewozom towarowym?

Tabor i technika

Zobacz również:

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

UTK: Cyberbezpieczeństwo kluczowe dla bezpiecznej kolei

Innowacje

Automatyczne sprzęgi: pomogą, czy zaszkodzą przewozom towarowym?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5