Od września czekaliśmy, kiedy PKP Polskie Linie Kolejowe zakończą postępowanie na opracowanie studium wykonalności dla elektryfikacji pięciu linii na Pomorzu. Budowa sieci trakcyjnej objęłaby w ramach projektu linie nr 203, 208, 215, 743, 744. Zarządca jako cel inwestycji stawia przeniesienie na te linie części ruchu pociągów pasażerskich.
Prowadzony przez PLK projekt obejmuje prace na liniach kolejowych należących do alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto i stycznych w tym linii kolejowej nr 208 na odcinku Wierzchucin – Tuchola – Chojnice, linii kolejowej nr 203 na odcinku Łąg – Czersk – Chojnice, linii kolejowej nr 215 na odcinku Szlachta – Czersk – Bąk oraz łącznic nr 743 Lipowa Tucholska – Szlachta i 744 Lipowa Tucholska – Szlachta Zachód. Bardzo ważną deklaracją jest plan elektryfikacji tych linii. Obecnie sieci trakcyjnej nie ma na liniach nr 203, 208, 215, 743 i 744. Więcej na ten temat
pisaliśmy tutaj.
We wrześniu PKP PLK
otworzyła oferty w przetargu na pracowanie studium wykonalności projektu. Do przetargu stanęło pięciu oferentów. Żaden z nich nie zmieścił się w zakładanym przez PKP PLK budżecie, który dla tego zamówienia wynosił 4,99 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożył TPF z Warszawy na kwotę 5,83 mln zł. Dalej w kolejności ceny, swoje propozycje złożyli WYG International (6,69 mln zł), Multiconsult Polska (8,22 mln zł), IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo (9,86 mln zł) oraz konsorcjum Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu i Schussler-Plan Inżynierzy (10,65 mln zł).
Dopiero na początku stycznia PKP PLK wybrała wykonawcę dokumentacji. Została nią firma TPF, która zdobyła 76 punktów. Odrzucono oferty konsorcjum BPK Poznań oraz IDOM. – Przygotowujemy się do podpisania umowy – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Wykonawca będzie miał 390 dni na opracowanie dokumentacji. Więcej na temat zasadności tej inwestycji
piszemy tutaj.