Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Elektryfikacja linii 278 do Zgorzelca startuje. Jest przetarg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Elektryfikacja linii 278 do Zgorzelca startuje. Jest przetarg
Fot. Adam Kliczek, CC-BY-SA 3.0
Zgłoszona kilka miesięcy temu do mechanizmu CEF elektryfikacja linii Węgliniec – Zgorzelec ma wkrótce wystartować. PKP PLK rozpisały przetarg na wybór wykonawcy.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych dla elektryfikacji linii 278 (E30) na odcinku Węgliniec – Zgorzelec. W ramach zadania sieć trakcyjna zostanie rozpięta nad 27-kilometrowym odcinku linii 278 oraz 400-metrowym fragmencie linii 274. Inwestycja prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. Na realizację PLK przewidziała 19 miesięcy.

Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na mocy kryterium ceny (60 proc.), terminu realizacji oraz czasu zamknięć torowych (po 20 proc.). Potencjalni wykonawcy muszą się wykazać dostępem do palownicy do wbijania fundamentów pod słupy sieciowe, pociągu fundamentowo – słupowego i dwóch pociągów sieciowych do potokowej wymiany sieci trakcyjnej. Oferty powinniśmy poznać pod koniec marca.

Jak informowaliśmy niedawno, projekt może mieć dalszy ciąg: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa chce, by do jednego z peronów stacji Görlitz doprowadzona została sieć trakcyjna polskiego systemu zasilania prądem stałym 3 kV. 

PKP PLK zgłosiła projekt elektryfikacji linii 278 do Zgorzelca do II konkursu w ramach mechanizmu CEF i uzyskała nań dofinansowanie. Projekty trzeba rozliczyć do końca 2020 roku. Dofinansowanie dla PLK to 19,1 mln euro z 22,5 mln euro całkowite wartości projektu. Pierwotnie elektryfikacja miała się zakończyć w 2017 roku

To nie jedyny projekt elektryfikacji linii kolejowych, który będzie realizowany w Polsce. – Odrabiamy w ten sposób jeszcze XIX-wieczne zaległości – zapowiadał w rozmowie z "RK" wicepremier Mateusz Morawiecki. Trwają przygotowania do elektryfikacji linii nr 71 na odcinku Rzeszów Główny – Ocice. Jest już przetarg na studium wykonalności elektryfikacji linii 248 i 253, wchodzących w skład PKM.

Elektryfikowana będzie także linia nr 68 Lublin – Przeworsk na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów,  nr 25 z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna oraz linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze. Niewykluczona jest nawet elektryfikacja linii LHS oraz linii nr 213 na Hel.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2023

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2023

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5