NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Elektryfikacja linii 278 do Zgorzelca startuje. Jest przetarg

| Jakub Madrjas 17.02.2017 361

Elektryfikacja linii 278 do Zgorzelca startuje. Jest przetarg
Fot. Adam Kliczek, CC-BY-SA 3.0
Zgłoszona kilka miesięcy temu do mechanizmu CEF elektryfikacja linii Węgliniec – Zgorzelec ma wkrótce wystartować. PKP PLK rozpisały przetarg na wybór wykonawcy.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych dla elektryfikacji linii 278 (E30) na odcinku Węgliniec – Zgorzelec. W ramach zadania sieć trakcyjna zostanie rozpięta nad 27-kilometrowym odcinku linii 278 oraz 400-metrowym fragmencie linii 274. Inwestycja prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. Na realizację PLK przewidziała 19 miesięcy.

Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na mocy kryterium ceny (60 proc.), terminu realizacji oraz czasu zamknięć torowych (po 20 proc.). Potencjalni wykonawcy muszą się wykazać dostępem do palownicy do wbijania fundamentów pod słupy sieciowe, pociągu fundamentowo – słupowego i dwóch pociągów sieciowych do potokowej wymiany sieci trakcyjnej. Oferty powinniśmy poznać pod koniec marca.

Jak informowaliśmy niedawno, projekt może mieć dalszy ciąg: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa chce, by do jednego z peronów stacji Görlitz doprowadzona została sieć trakcyjna polskiego systemu zasilania prądem stałym 3 kV. 

PKP PLK zgłosiła projekt elektryfikacji linii 278 do Zgorzelca do II konkursu w ramach mechanizmu CEF i uzyskała nań dofinansowanie. Projekty trzeba rozliczyć do końca 2020 roku. Dofinansowanie dla PLK to 19,1 mln euro z 22,5 mln euro całkowite wartości projektu. Pierwotnie elektryfikacja miała się zakończyć w 2017 roku

To nie jedyny projekt elektryfikacji linii kolejowych, który będzie realizowany w Polsce. – Odrabiamy w ten sposób jeszcze XIX-wieczne zaległości – zapowiadał w rozmowie z "RK" wicepremier Mateusz Morawiecki. Trwają przygotowania do elektryfikacji linii nr 71 na odcinku Rzeszów Główny – Ocice. Jest już przetarg na studium wykonalności elektryfikacji linii 248 i 253, wchodzących w skład PKM.

Elektryfikowana będzie także linia nr 68 Lublin – Przeworsk na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów,  nr 25 z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna oraz linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze. Niewykluczona jest nawet elektryfikacja linii LHS oraz linii nr 213 na Hel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Węgliniec (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Węgliniec (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS