Po informacji o porozumieniu PKP Intercity z Kolejami Mazowieckimi na temat wzajemnego honorowania biletów podczas modernizacji Rail Baltiki, dobre informacje płyną ze Śląska. Przez dwa dni ekspresy PKP Intercity pomagały dowieźć pasażerów z Katowic do Tychów. Zamiast ZKA.
Przyczyną problemów z przepustowością szlaku między Katowicami a Tychami są prace inwestycyjne PKP PLK. Zarządca infrastruktury wymienia tam rozjazdy.
– Zrodziło to trudności po świętach na początku listopada. Zdecydowaliśmy się wówczas na zastępczą komunikację autobusową. Wynajęcie autobusów generuje jednak koszty, lepiej naszym zdaniem korzystać z pociągów naszego kolejowego partnera – PKP Intercity – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik Kolei Śląskich.
W ciągu kilku dni przewoźnikom udało się wypracować porozumienie. 9 i 10 listopada pasażerowie z biletami KŚ mogli dostać się z Katowic do Tychów w 18 minut, korzystając z pociągu EIC Comenius.
– Ze współpracy jesteśmy zadowoleni. Do tego stopnia, że planujemy działać razem z PKP Intercity także na początku grudnia, na tym samym odcinku. Pasażerowie wolą jeździć koleją niż ZKA, więc nie będziemy im robić pod górkę – powiedział Wawrzaszek dodając, że chodzić będzie o dwa pociągi PKP Intercity, którymi przejazd możliwy będzie z biletami KŚ. Rozmowy w tej sprawie trwają.
Podobne porozumienie działać będzie także
na linii kolejowej Warszawa – Białystok. Między 1 lutego a 10 marca 2018 dodatkowe postoje na trasie Warszawa – Białystok, na odcinku Małkinia – Łochów, pomogą przewieźć pasażerów Kolei Mazowieckich, w sytuacji ograniczenia przepustowości szlaku związanej z pracami torowymi PKP PLK.