Termin modernizacji linii z Warszawy do Lublina zbliża się wielkimi krokami. PKP PLK udało się otworzyć oferty w przetargu na nadzór nad pracami. Chętnych jest osiem podmiotów.
Przetarg na nadzór nad robotami budowlanymi na linii nr 7 na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin PKP PLK
ogłosiła w kwietniu. Jednak ze względu na wielokrotne zmiany w ogłoszeniu, oferty udało się otworzyć dopiero teraz. Ostatnia modyfikacja specyfikacji nastąpiła zresztą na dwa dni temu, ale zarządca infrastruktury stwierdził, że zmiana nie była na tyle istotna, aby ponownie przesunąć termin składania ofert. Dlatego dziś poznaliśmy firmy, które wzięły udział w postępowaniu.
Są to: ZBM Inwestor zastępczy, który zaoferował kwotę 43 mln zł brutto, konsorcjum Drogowa Trasa Średnicowa–MP Mosty (49,8 mln zł brutto) Karox (39 mln), TPF–Getinsa (47,8 mln), Kolmen–Hamilton (64,9 mln) Safage (42,8 mln) MGGP (42,9 mln) oraz ECM Group, która przedstawiła najtańszą, wartą 29 540 168,94 złotych ofertę. Ze względu na to, że wszystkie firmy złożyły takie same oferty w kryteriach pozacenowych, cena będzie tu decydująca. Kosztorys inwestorski wynosi 58 mln złotych.
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Lublina ma trwać od 2017 do 2020 roku. Ze względu na duży zakres prac, PLK po ogłoszeniu przetargu zdecydowała o
podziale przetargu na wykonawstwo. Przetarg jeszcze się nie skończył, na razie wiemy, że
wpłynęło siedem wniosków. Linia podczas remontu będzie prawdopodobnie
okresowo zamykana.
Na razie zarządca infrastruktury przygotowuje objazdy. Będą prowadzić głównie
linią nr 30, a częściowo - jeszcze bardziej naookoło -
linią nr 66. PKP Intercity
zamawia już lokomotywy spalinowe do obsługi niezelektryfikowanej linii objazdowej przez Parczew.