Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

E20 w trzech kontraktach [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK mają za sobą podpisanie umów już na dwa odcinki linii kolejowej E20. Po świętach planowana jest kolejna – ostatnia – umowa na modernizację linii Warszawa – Poznań.

PKP PLK realizuje modernizację odcinka Sochaczew – Swarzędz, należącego do linii kolejowej E20, za pomocą trzech oddzielnych kontraktów. Dwa z nich – na odcinek LCS Konin (prace wykona Torpol) oraz LCS Kutno (prace wykona konsorcjum ZUE – Strabag – Budimex) – podpisano już umowy z wykonawcami. Z kolei na LCS Łowicz umowa ma zostać podpisana bezpośrednio po świętach. Inwestycja realizowana jest w systemie „buduj” na podstawie wcześniej opracowanej dokumentacji projektowej, co oznacza, że wykonawcy od razu przystępują do pracy, po złożeniu stosownych podpisów.


Mat. PKP PLK

Projekt jest współfinansowany w ramach instrumentu finansowego CEF – Connecting Europe Facility (Instrument „Łącząc Europę”) 2014-2020. Zakłada on przebudowę nawierzchni torów i podtorza, zabudowę rozjazdów, kompleksową przebudowę stacji i posterunków ruchu, budowę budynków Lokalnych Centrów Sterowania w Łowiczu, Kutnie i Koninie, budowę i przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym czy budowę i przebudowę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi. Prac jest zdecydowanie więcej. Podsumowując prace, PKP PLK wymienią ok. 160 km toru.

Prace głównie mają dostosować tę linię do obsługi nowoczesnych pociągów. M.in. sieć trakcyjna nie jest dostosowana do prowadzenia Pendolino. Wymieniona zostanie ona na całym odcinku tj. ok 230 km linii. Zbudowanych zostanie 9 nowych podstacji trakcyjnych a 10 zmodernizowanych. – Efektem będzie możliwość przejazdu nowoczesnych pociągów pobierających większa moc (6MW). Nie będzie problemów z przejazdem pociągów regionalnych. Umożliwi to też wprowadzenie większej częstotliwości kursowania pociągów – wyjaśnia PKP PLK.

Prace obejmą również urządzenia srk. – Pochodzą one w zdecydowanej większości z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych – podkreślają kolejarze. Dodają, że wymiana urządzeń i budowa nowoczesnych komputerowych centrów sterowania dwukrotnie zwiększy przepustowość linii. W związku z tym pozwoli to na jazdę dwukrotnie większej liczby pociągów. Poprawi to też bezpieczeństwo ruchu pociągów. Koszt całkowity projektu to 2,6 mld zł, z czego dofinansowanie wynosi ponad 1,95 mld zł. O szczegółach prac, w rozbiciu na konkretne stacje, piszemy tutaj.

Prace niestety spowodują, że linia ta zostanie zamknięta. Pociągi dalekobieżne zostaną skierowane na objazdy. Z kolei mieszkańcy aglomeracji poznańskiej będą musieli skorzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Koleje Wielkopolskie już prowadzą przetarg mający wyłonić przewoźnika. Zadbano również, by pasażerowie mieli do dyspozycji autobusy niskopodłogowe, a w dużej części z nich znalazło się miejsce dla osoby niepełnosprawnej na wózku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5