Konsorcjum ZUE, Budimeksu i Strabagu jest najbliżej zwycięstwa w wartym prawie 700 mln zł przetargu na modernizację odcinka linii E20.
PKP Polskie Linie Kolejowe podzieliły modernizację linii E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem na odcinku Sochaczew – Swarzędz na trzy dwuetapowe przetargi. Jeden z nich objął obszar LCS Kutno (odcinek Żychlin – Barłogi). Zestawienie firm chętnych do modernizacji tego odcinka
przedstawiono w styczniu. Dziś PKP PLK otworzyła koperty z ostatecznymi ofertami.
Jak poinformowało w komunikacie giełdowym ZUE, oferta złożona przez tę firmę w konsorcjum z Budimeksem i czterema spółkami grupy Strabag jest najkorzystniejsza cenowo i opiewa na 688,8 mln złotych brutto. Na ZUE przypada 34% wartości wynagrodzenia. Cena nie jest jedynym kryterium wyboru ofert, ale w zakresie pozostałych kryteriów: terminu realizacji (10%) i okresu gwarancji (10%) wszystkie złożone oferty były analogiczne.
Termin realizacji prac na odcinku LCS Kutno to 42 miesiące od podpisania umowy. Więcej informacji o przebudowie linii E20, w tym o dwuletnim zamknięciu torów,
podajemy tutaj. Warto odnotować, że planowane efekty modernizacji
budzą kontrowersje.
Jak
informowaliśmy kilka dni temu, w postępowaniu na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Konin najkorzystniejszą cenowo ofertę
złożyła firma Torpol.