Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dziewięciu wykonawców na podwarszawską linię 447

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dziewięciu wykonawców na podwarszawską linię 447
Poznaliśmy firmy, które chcą wykonać modernizację kluczowej dla ruchu aglomeracyjnego na zachód od Warszawy linii 447. Zgłosiło się dziewięć firm. Wciąż nie podjęto decyzji, czy linia zostanie całkowicie zamknięta.

W listopadzie PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii 447 na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Prace mają być prowadzone między 6,500 a 31 kilometrem linii.  Inwestycja o wartości 350 mln zł poprawi dojazd mieszkańców podwarszawskich miejscowości do stolicy i z powrotem.

Przetarg, podobnie jak pozostałe postępowania ogłoszone w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych, utknął. Piszemy o tym w tym miejscu. W przypadku linii 447, PKP PLK właśnie udało się – po pół roku – otworzyć zgłoszenia od potencjalnych wykonawców. Bliżej jest zatem zakończenia pierwszego etapu postępowania.

O udział w postępowaniu ubiega się dziewięć konsorcjów. Są to: Swietlesky Rail wspólnie z Trakc Tec, Leonard Weiss, Intop i Infrakol; Torpol w konsorcjum z Porr; chińskie China National Technical Import&Export razem z China Railway 15 Bereau i Beijing National Railway Research&Design Institute of Signal & Communication; konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman, hiszpańskie Vias y Construcciones, Tesca Empresa i Elecrten; Intercor i PRM Mosty Łódz; Trakcja PRKiI, Comsa, Strabag i ZUE; hiszpańska Aldesa, Poltores, Rubau i Rover Alcista oraz włoska Impresa Pizzarotti razem z francuskim TSO SAS.

Zamkną całkowicie linię?

Planowany remont linii kolejowej nr 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego będzie próbą cierpliwości tysięcy pasażerów. PKP PLK ma w planach modernizację dwóch torów, które służą do obsługi ruchu aglomeracyjnego. Korzystają z nich Koleje Mazowieckie z Szybką Koleją Miejską. Remont przyniesie niezliczoną liczbę utrudnień, ale wszyscy przyznają, że jest on niewątpliwie potrzebny. 

Obecnie PKP PLK bierze pod uwagę dwa warianty organizacji przewozów na czas remontu. Pierwszy przewiduje wyłączenie ruchu na linii 447 na odcinku pomiędzy Pruszkowem a Grodziskiem Mazowieckim. Pasażerowie mieliby tu korzystać z komunikacji zastępczej. Dalej na odcinku od Pruszkowa do Warszawy Włoch ruch byłby prowadzony jednotorowo. Alternatywą jest całościowe zamknięcie ruchu na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Skróci to utrudnienia, ale jeszcze bardziej skomplikuje organizację przewozu tysięcy ludzi do pracy w Warszawie.

Większość miast leżących wzdłuż linii 447 opowiedziało się za jej całkowitym zamknięciem w celu skrócenia prac. Swoją opinię na łamach portalu "Rynek Kolejowy" wyraziły już wszystkie: Grodzisk Mazowiecki, Milanówek, BrwinówPruszków oraz Piastów

Nowy przystanek w Parzniewie i modernizacje innych

Co da modernizacja linii? Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w wygodne estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Ze specyfikacji przetargowej wynika także, że zabytkowe obiekty istniejące na niektórych przystankach (takie jak wiaty) zostaną w trakcie prac pozostawione i wyremontowane.

Wszystkie będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. PLK wybudują także nowy przystanek osobowy w Parzniewie, dzięki czemu do linii zyskają dostęp mieszkańcy kolejnych miejscowości. Inwestycja obejmuje również modernizację 4 mostów i 3 wiaduktów kolejowych, budowę i modernizację 7 przejść pod torami i tunelu drogowego, a także budowę nowego budynku nastawni na stacji Warszawa Włochy. Sprawny i niezawodny przejazd oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa zapewni modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5