Dziewięć konsorcjów zgłosiło się do przetargu na przebudowę Krakowskiego Węzła Kolejowego. Inwestycja za 1,5 mld zł ma usprawnić kolej aglomeracyjną i dalekobieżną.
Polskie Linie Kolejowe planują kontynuować zmiany w Krakowskim Węźle Kolejowym. Inwestycja obejmie przebudowę 4 stacji, budowa dwóch przystanków, nowe mosty na Wiśle, estakady i nowe tory.
- Konsorcjum: Polaqua, Vias y Construcciones, Electren, Tecsa Empresa Constructora
- Konsorcjum: ZUE, Trakcja PRKiI, Comsa, Intop Warszawa
- Konsorcjum: Budimex, PKP Energetyka
- Konsorcjum: Porr Polska Construction, Porr Polska Infrastructure, Porr Bau, Torpol, Intercor
- Konsorcjum: Astaldi, PBDiM z Mińska Mazowieckiego, Costruzioni Linee Ferroviarie
- Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe, Mota-Engil Engenharia e Construcao, Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras
- Konsorcjum: China National Technical Import & Export Corporation, China Railway 15 Bureau Group Corporation, Beijing National Railway Research & Design Institute of Signal & Communication Group
- Konsorcjum: Strabag, Strabag Rail, Strabag Altalanos Epito, Krakowskie Zakłady Automatyki
- Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones, Poltores, Construcciones Rubau
Modernizacja odcinka Kraków Główny Towarowy – Rudzice, to projekt za ponad 1,5 mld zł którego realizacja poprawi transport kolejowy w Małopolsce, a podróżni zyskają wygodną obsługę na stacjach i przystankach. Inwestycja realizowana będzie w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility w formule "projektuj i buduj".
Więcej pociągów, liczniejsze kursy i krótsze czasy przejazdu to efekt, który dadzą nowe dodatkowe tory i nowoczesne urządzenia. Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych szczególnie na linii E30 biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju. Więcej informacji o planach PLK dotyczących Krakowskiego Węzła Kolejowego
TUTAJ.