Poznaliśmy firmy, które zgłosiły się do ostatniej części postępowania na modernizację linii E20 między Warszawą a Poznaniem. Odcinek LCS Konin chce modernizować dziesięć podmiotów.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły w ubiegłym roku przetargi na modernizację linii Warszawa – Poznań na odcinku Sochaczew – Swarzędz. Inwestycja będzie finansowana z unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”. Za ponad 2,6 mld zł PLK zmodernizują 230 km torów, 10 stacji i przystanków. Prace torowe podzielono na trzy części. Postępowania są dwuetapowe, w dwóch pierwszych
poznaliśmy już podmioty, które zgłosiły się do etapu prekwalifikacji.
Teraz PKP PLK otworzyły koperty z wnioskami o udział w postępowaniu na trzecią część zamówienia. Chodzi o prace w obszarze LCS Konin. Podobnie jak w pozostałych dwóch częściach zamówienia, zwycięzcy zostaną wybrani na mocy kryterium ceny (80 proc.), terminu realizacji (10 proc.) oraz gwarancji (10 proc.). Wykonawcy będą mieli na wykonanie prac 51 miesięcy.
Do udziału zgłosił się podobny zestaw firm, jak w dwóch pozostałych przypadkach, brakuje właściwie jedynie czeskiego OHL. Wnioski złożyły konsorcja: Strabagu, ZUE i Budimeksu; Track Tecu, Loenhard Weiss, Intop, Swietelsky i Infrakol; Imprasy i TSO; Trakcji i Comsy; Vias y Construcciones i Tesca; PKP Energetyki i Porr; Astaldi i CLF; Aldesy, Poltores IEC i Rubau, a także (samodzielnie) fimy Torpol i Sinohydro z Chin.
Modernizacja trasy Sochaczew – Swarzędz, kluczowej część magistrali Warszawa – Poznań, pozwoli na przejazd 500 pociągów na dobę – czyli prawie dwukrotnie więcej niż obecnie. Inwestycja PLK podniesie też poziom bezpieczeństwa i skróci podróż najszybszymi składami o kilkanaście minut. Więcej na temat modernizacji
piszemy tutaj.