PLK otrzymały dwanaście ofert w przetargu na przebudowę stacji Olszamowice w ramach modernizacji linii nr 4 – Centralnej Magistrali Kolejowej.
Przetarg na realizację prac w formule „zaprojektuj i buduj” został ogłoszony w maju. Dotyczy wykonania dokumentacji projektowej, robót budowlanych i uzyskania niezbędnych pozwoleń. Pisaliśmy o tym tutaj.
Najniższą ofertę w postępowaniu, na kwotę 55 347 540 mln złotych brutto złożyło konsorcjum Budimeksu i PKP Energetyki. Cena stanowi wprawdzie tylko 80 proc. wagi, ale drugim kryterium jest gwarancja, którą wszyscy wykonawcy zaoferowali w maksymalnej wartości 10 lat. Konsorcjum Budimeksu powinno zatem wygrać to postępowanie.
Oprócz wspomnianej oferty, swoje propozycje złożyły też: Trakcja PRKiI, Torpol, Porr, ZUE razem z Track Tec i Infrakol, Strabag, Vias y Construcciones z Electren i NDI, Mota-Engil, Balzola, Swietelsky OHL ZS oraz Schweerbau wspólnie z PNiUIK i SBM. Ta ostatnia oferta była najdroższa (ponad 75,7 mln złotych) ale i tak mieściła się w wyznaczonym na 79,95 mln złotych kosztorysie PKP PLK.
PLK przygotowują prace mające na celu podniesienie prędkość maksymalnej na Centralnej Magistrali Kolejowej do 200 km/h. Obecnie taki limit obowiązuje jedynie na krótkim odcinku Zawiercie – Olszamowice. Kolejnym odcinkiem na którym będzie możliwe osiągnięcie prędkości 200 km/h jest Grodzisk Mazowiecki – Idzikowice, gdzie w marcu
wybrano wykonawców prac.