Partnerzy serwisu:
Biznes

Duże pieniądze na współpracę z Białorusią i Ukrainą ominą PKP Intercity i PR

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
30-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Duże pieniądze na współpracę z Białorusią i Ukrainą ominą PKP Intercity i PR
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPKP Intercity nie będzie mogło wziąć udziału w konkursie Ministerstwa Rozwoju
Ministerstwo Rozwoju ogłasza konkurs, w ramach którego partnerzy z Polski, Białorusi i Ukrainy będą mogli ubiegać się o dotacje z funduszy europejskich na realizację wspólnych, transgranicznych projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina. Choć przewidziano w nim znaczne pieniądze na transport, przewoźnicy kolejowi z nich nie skorzystają.

Pierwszy konkurs obejmie cztery cele tematyczne Programu, zdefiniowane dla perspektywy 2014-2020. Jednym z nich dotyczy „poprawy dostępności regionów, rozwoju trwałego i odpornego na klimat transportu oraz sieci i systemów komunikacyjnych”. Ten element programu jest warty aż 28,32 mln euro. Zapytaliśmy Ministerstwo Rozwoju, czy z pieniędzy będą mogli skorzystać przewoźnicy kolejowi, realizujący przewozy pasażerskie na terenie Polski.

PKP Intercity i Przewozy Regionalne nie działają non profit

– Program skierowany jest do instytucji publicznych i organizacji pozarządowych chcących realizować projekty w partnerstwie polsko-białoruskim i/lub polsko-ukraińskim. Kluczowy dla ustalenia możliwości uczestniczenia w projekcie danego podmiotu jest charakter jego działalności – musi być ona prowadzona w celu zaspokajania potrzeb publicznych i nie mieć charakteru rynkowego. Projekty finansowane z programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa, w tym z programu Polska-Białoruś-Ukraina, muszą mieć charakter non-profit – odpowiedziało Ministerstwo Rozwoju.

– Wnikliwie przeanalizowaliśmy możliwość wzięcia udziału w konkursie. Niestety, PKP Intercity nie prowadzi działalności o charakterze non profit, dlatego nie możemy sięgnąć po te pieniądze – poinformowała Marta Ziemska, rzecznik PKP Intercity. Podobnie sprawa ma się także z Przewozami Regionalnymi.

Pieniądze na drogi

Ministerstwo Rozwoju wyjaśnia, że większość pieniędzy z wymienionego punktu programu zostanie przeznaczona na infrastrukturę drogową.

– Z puli środków przeznaczonych na transport i komunikację korzystać będą głównie instytucje samorządowe różnego szczebla z Polski, Białorusi i Ukrainy. Spodziewamy się, że większość projektów transportowych dotyczyć będzie infrastruktury drogowej, a nie kolejowej. Przy wyborze projektów liczy się przede wszystkim to, w jaki sposób dana inwestycja rozwiązuje wspólne problemy transportowe pogranicza – poinformowało „Rynek Kolejowy” ministerstwo.

Modernizacja przejścia w Siemianówce w planach

Ze środków programu przeznaczonych na ochronę granic i poprawę przepustowości przejść granicznych zostanie sfinansowana modernizacja przejścia kolejowego w Siemianówce. Będzie to jeden z tzw. Dużych Projektów Infrastrukturalnych, realizowany przez wojewodę podlaskiego w partnerstwie z białoruskim Państwowym Komitetem Celnym. Dofinansowanie ze środków UE (90%) wyniesie 5,9 mln euro.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Prawo i polityka

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Łukasz Malinowski 23 czerwca 2016

Pozostałe z wątku:

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

Infrastruktura

Z których stacji korzysta najwięcej pasażerów? [dane]

inf. pras oprac. JM 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Rosną kolejowe przewozy materiałów niebezpiecznych

Biznes

Zobacz również:

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Prawo i polityka

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Łukasz Malinowski 23 czerwca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5