NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Dopuszczenie do eksploatacji wagonów towarowych tylko poprzez uzyskanie zezwolenia

| inf. prasowa UTK 21.04.2017 0

Dopuszczenie do eksploatacji wagonów towarowych tylko poprzez uzyskanie zezwolenia
fot. Martyn Janduła
27 kwietnia 2017 r. kończy się możliwość dopuszczania do eksploatacji wagonów towarowych w tzw. trybie świadectwowym. Jest to konsekwencja końca trzymiesięcznego okresu przejściowego wskazanego w Liście Prezesa UTK z 27 stycznia 2017 r.
Zakończenie okresu przejściowego oznacza brak możliwości dopuszczania do eksploatacji nowych i zmodernizowanych wagonów towarowych w trybie krajowym oraz brak możliwości potwierdzania zgodności z typem dopuszczonym świadectwem. Zaktualizowana Lista Prezesa UTK jednoznacznie wskazuje, jakie krajowe przepisy techniczne stosuje się do pojazdów niezgodnych z TSI oraz punktów otwartych pojazdów zgodnych z TSI. Wraz z końcem okresu przejściowego Listy wskazane zostały wszystkie niezbędne wymagania dla wagonów towarowych dopuszczanych do eksploatacji w trybie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji.

Dla przedsiębiorstw kolejowych oznacza to, że wszystkie projekty (rozumiane jako zamówienie na modernizację lub dostawę wagonów towarowych) rozpoczęte po 27 kwietnia 2017 r., muszą zostać dopuszczone do eksploatacji poprzez uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji, a modyfikowane lub produkowane wagony towarowe powinny być oceniane na zgodność z TSI lub z Listą Prezesa UTK z 27 stycznia 2017 r.

Szczegóły dotyczące dopuszczania do eksploatacji nowych i zmodernizowanych wagonów towarowych w tzw. trybie zezwoleniowym dostępne są pod linkiem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka

Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS