Partnerzy serwisu:
Pasażer

7,9 mln pasażerów. Dobre wakacje PKP Intercity

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
7,9 mln pasażerów. Dobre wakacje PKP Intercity
Fot. PKP Intercity
PKP Intercity tegoroczne lato może zaliczyć do udanych. Zarówno w lipcu jak i sierpniu z usług przewoźnika skorzystało o ponad 20% więcej pasażerów niż w roku poprzednim. Do dobrych wyników przyczyniły się także Światowe Dni Młodzieży.

Rekordowe wakacje

PKP Intercity zanotowało wzrost liczby pasażerów w okresie wakacyjnym. Odpowiednio w czerwcu, lipcu i sierpniu liczba podróżnych w komunikacji krajowej i międzynarodowej wzrosła o 21% (ponad 3,2 mln pasażerów), 21% (3,9 mln pasażerów) i 23% (ponad 4 mln pasażerów) w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego roku. W sumie od czerwca do sierpnia PKP Intercity obsłużyło ponad 11 milionów pasażerów, zarówno na pokładach pociągów rejsowych, jak i składów specjalnych dla grup zorganizowanych.

Warto w tym miejscu przypomnieć dane z lat poprzednich. W roku 2015 w lipcu i sierpniu z usług przewoźnika skorzystało ponad 6,5 mln podróżnych. W roku 2014 w analogicznym okresie było to 5,2 mln podróżnych, rok wcześniej 5,9 mln, zaś w roku 2012 w także 6,5 mln. Oznacza to, że w roku 2015 spółka powróciła do statystyk przewozowych sprzed czterech lat, zaś w tym roku znacząco je poprawiła – osiągając łącznie 7,9 mln osób w lipcu i sierpniu.



Koleją nad morze i w góry

Od czerwca do początku września pasażerowie mogli skorzystać z ponad 400 składów kursujących po Polsce i Europie. Do ich dyspozycji były 94 pociągi wakacyjne, dzięki którym mogli dotrzeć do najpopularniejszych miejscowości turystycznych w górach, nad morzem czy na Mazurach. Średnio na dobę we wszystkich składach PKP Intercity było dostępnych ponad 121 000 miejsc, a pociągi codziennie zatrzymywały się na 404 stacjach.

Tradycyjnie dużym powodzeniem cieszyły się połączenia obsługujące ruch z Warszawy nad morze czy do Krakowa. W lipcu i sierpniu ponad 370 tys. osób zdecydowało się na podróż z Warszawy do dawnej stolicy, zaś blisko 350 tys. wybrało przejazd do Trójmiasta.

Co interesujące wzrosła także liczba podróżujących z rowerami. W samym lipcu i sierpniu było to ponad 53 tys. osób, co przełożyło się na wzrost o 48% względem roku 2015. W tym roku na dobre wyniki PKP Intercity wpłynęły znacząco Światowe Dni Młodzieży. Wydarzenie, które odbyło się w Krakowie w dniach 25-31 lipca, było największą imprezą masową w historii kraju. Uczestniczyło w nim blisko trzy miliony ludzi z całego świata. Pociągami PKP Intercity podróżowało w tym czasie 250 tys. pielgrzymów. Mieli oni do dyspozycji aż 70 dodatkowych pociągów, uruchomionych na zlecenie diecezji oraz ponad 50 składów rejsowych do/z Krakowa.

72% zadowolonych klientów

Spółka podkreśla, że nie tylko udało się jej pozyskać więcej podróżnych, ale także podnieść jakość usług i zwiększyć zadowolenie klientów. – Ostatnie badania pokazały, że ponad 72% naszych pasażerów jest zadowolonych z podróży pociągami PKP Intercity. Jest to wynik wyższy o 8 punktów procentowych w stosunku do drugiej połowy zeszłego roku – podsumował Cezary Nowak, rzecznik prasowy spółki.

– Dobre wyniki przewozowe podczas samych wakacji nie wynikają bezpośrednio z tego, że oferta PKP IC w te wakacje była radykalnie odmienna (bogatsza) od lat ubiegłych. Choć oczywiście pewne znaczące zmiany nastąpiły, takie jak uruchomienie (jeszcze przed wakacjami) Pendolino do Kołobrzegu czy Jeleniej Góry czy też uruchomienie pociągów sezonowych kursujących przez Bory Tucholskie oraz Pojezierze Wałeckie. Sumarycznie, wakacyjna oferta PKP IC nie była jednak radykalnie odmienna od ubiegłorocznych – uważa Paweł Rydzyński , ekspert z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Zdaniem przedstawiciela ZDG TOR przyczyn dobrego wyniku przewoźnika należy upatrywać raczej w generalnej poprawie oferty PKP IC, obserwowanej od 2014 r., czyli od momentu uruchomienia Pendolino, dodatkowo wzmocnionej kilka miesięcy temu wprowadzeniem Dartów i Flirtów.

– To wszystko spowodowało "efekt domina": wagony, które wcześniej kursowały w pociągach EIC (ale również w pociągach kategorii IC czy TLK) i które teraz zostały zastąpione pociągami nowej generacji, mogły zostać skierowane do obsługi innych połączeń. Dzięki temu, oferta połączeń IC jest obecnie znacznie bogatsza niż jeszcze kilkanaście miesięcy temu, co wystarczy sprawdzić porównując ofertę połączeń IC obecną i sprzed 2014 r. w przypadku takich miast jak np. Gorzów Wielkopolski, Ostrów Wielkopolski, Jelenia Góra, Zielona Góra czy Olsztyn. I choć nadal oferta PKP IC nie jest idealna (wiele składów wagonowych jeździ za krótkich, a ciągle powracającym tematem jest kwestia dziesiątek wagonów odstawionych przez przewoźnika w wyniku nierealizowania napraw rewizyjnych), to jednak nie sposób nie zauważyć, że oferta PKP IC, przynajmniej w zakresie siatki połączeń, przeszła w ostatnim czasie bardzo pozytywną rewolucję – podsumowuje Rydzyński.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5