Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Do remontu fragment kryniczanki wraz z pętlą grybowską

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Do remontu fragment kryniczanki wraz z pętlą grybowską
fot. Dominik LebdaPętla grybowska
PKP PLK ogłosiły przetarg w formule „projektuj i buduj” dla odcinka linii kolejowej nr 96, czyli tak zwanej kryniczanki. Roboty budowlane obejmą tym razem odcinek ok. 18 km torów, dotyczyć będą także pętli grybowskiej.

Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na odcinku Grybów – Kamionka Wielka to przedmiot postępowania przetargowego ogłoszonego przez PKP PLK. Prace na linii kolejowej nr 96 obejmą wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia.

Prace dotyczyć będą dwutorowego ok. 18-kilometrowego odcinka, na którym znajduje się także słynna pętla grybowska. Remont linii wchodzi w skład większego projektu pod nazwą „Prace na linii kolejowej nr 96 na odcinku Tarnów – Muszyna”. PKP PLK szacują, że całkowity koszt wyniesie 55,3 mln zł brutto. Obecnie na obu torach w linii prowadzony jest ruch pociągów pasażerskich i towarowych z prędkością 60 km/h.

Wymiana szyn i podkładów

Wykonawca zobowiązany jest do wykonania kompleksowej wymiany nawierzchni torowej na nową. Na odcinkach, gdzie występują obiekty inżynieryjne, a jazda odbywa się na mostownicach, wykonawca będzie musiał wymienić podkłady betonowe na podkłady drewniane twarde dębowe, zwłaszcza na fragmentach, które w latach 2014–2015 nie zostały objęte pracami związanymi z wymianą nawierzchni.

W ramach zadania wykonawca wymieni również rozjazdy na stacji Ptaszkowa, wybuduje 2 nowe rozjazdy oraz wymieni rozjazd nr 2 na stacji Kamionka Wielka. Przebudowane zostaną perony na stacji Ptaszkowa oraz na przystanku osobowym Mszalnica. Nawierzchnia peronów, po zmianach, ma być wykonana ze zdejmowalnej płyty peronowej z górną powierzchnią ryflowaną, z pasem bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą przez osoby niewidome i niedowidzące oraz z kostki betonowej. Perony będą jednokrawędziowe o długości 200 m i wysokości 0,76 m. Przebudowane zostaną dojścia do peronów, a na stacjach staną wiaty peronowe.

W zakresie prac znalazł się remont 10 obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, ściany oporowe oraz tunel w Kamionce Wielkiej) oraz 20 przepustów. Wykonawca przebuduje także 22 przejazdy kolejowo-drogowe oraz urządzenia sieci trakcyjnej.

Będzie trochę szybciej

Realizacja projektu pozwoli na poprawę stanu technicznego infrastruktury kolejowej, a tym samym zapobieganie wprowadzeniu obostrzeń eksploatacyjnych i obniżenie kosztów związanych z utrzymaniem infrastruktury kolejowej. Efektem prac ma być także poprawa oferty przewozowej poprzez podniesienie prędkości do 70 km/h (obowiązującej także pociągi towarowe) i zwiększenie przepustowości na rewitalizowanym odcinku. Zwiększyć ma się również bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Przywrócone mają zostać podstawowe parametry techniczne – dopuszczalny nacisk na oś wynosić będzie 221 kN.

Cena nie jest jedynym kryterium wyboru oferty. Stanowi ona 60% wagi. Zamawiający ocenia także zatrudnienie pracowników w oparciu o umowę o pracę – waga 30% oraz okres gwarancji – waga 10%. Maksymalna liczba punktów za zatrudnienie przysługuje firmie, która zatrudnia co najmniej 90% personelu na umowę o pracę.

Czas trwania inwestycji określono na 570 dni. Na początku trwać będą jednak prace związane z opracowaniem dokumentacji. Termin składania ofert upływa 24 lutego 2017 roku.

Warto wspomnieć, że w latach 2010–2011 modernizowany był także inny fragment linii kolejowej nr 96. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego prace przeprowadzono na odcinku Tarnów – Stróże.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5