Bezpośrednie szybkie połączenie kolejowe z Londynu do Kolonii może przejąć 30% rynku, powiedział dr Andreas Hamprecht, kierownik wydziału międzynarodowego Deutsche Bahn. - Czas potrzebny na przejechanie tej trasy to około 4 godziny. Podróże w takim czasie pozwoliły już przejąć niemieckiemu przewoźnikowi sporą część rynku - dodał Hamprecht podczas konferencji Transport Priorities for the UK in London, zorganizowanej przez Waterfront Conference Company.
Deutsche Bahn jest zainteresowany uruchomieniem bezpośrednich pociągów na trasie London-Kolonia, jeżeli uzyska prawo do przejazdu przez tunel pod kanałem La Manche. Następnym dużym krokiem w rozwoju sieci kolei dużych prędkości będzie jednak najprawdopodobniej połączenie między Niemcami i Holandią na trasach takich, jak z Amsterdamu do Dortmundu i Frankfurtu – powiedział Andreas Hamprecht.
Dr Andreas Hamprecht powiedział także, że budowa sieci szybkich kolei w całej Europie jest "ogromnym wyzwaniem", ale jego zdaniem do 2020 może powstać odpowiednia sieć połączeń. Dodał, że pociągi dużych prędkości dokonały znaczących cięć w czasie podróży. Przykładowo na trasie Berlin-Frankfurt czas podróży spadł z 7 godzin 40 minut do 3 godzin 35 minut. - Podróże kolejowe nieprzekraczające dwóch i pół godziny obsługują do 90% rynku, a na dłuższych trasach udział lotnictwa dość szybko maleje. Liczba pasażerów w ruchu kolejowym we Frankfurcie i Paryżu podwoiła się od czasu uruchomienia linii dużych prędkości – stwierdził Hamprecht .
Więcej