NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

DB zamówi więcej dłuższych ICE 4 produkowanych we Wrocławiu

| Artur Bogdanowicz 19.04.2017 107

DB zamówi więcej dłuższych ICE 4 produkowanych we Wrocławiu
Model ICE 4fot. Martyn Janduła
Tygodnik „Der Spiegel“ informuje, że Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) planują zwiększyć zamówienie wydłużonych pociągów ICE 4. Zamiast przewidywanych 85 dwunasto- i 45 siedmiowagonowych zestawów, przewoźnik chce zakupić 100 dwunasto- i 19 siedmiowagonowych zespolonych składów.
Zmiana ta nie wpłynie na wartość szacowanego na 5,3 mld euro zamówienia, największego jak dotąd w historii niemieckiej kolei. W każdej dwunastowagonowej jednostce ICE 4 znajdzie się miejsce dla 830 pasażerów: 205 w klasie pierwszej i 625 w klasie drugiej. Dodatkowo wagon restauracyjny wyposażony jest w 22 miejsca siedzące. Pełny skład o długości 346 metrów osiągać będzie prędkość maks. 250 km/h.

ICE 4 regularne kursy odbywał będzie na niemieckich trasach krajowych oraz na liniach do Szwajcarii, w przyszłości prawdopodobnie również do Austrii. Dzięki nowym pociągom Koleje Niemieckie już za kilka lat chcą przewozić rocznie nawet 50 mln osób więcej niż obecnie. Teraz nowe pociągi kursują testowo w ruchu pasażerskim na linii Monachium – Hamburg, od grudnia przewidziano tu planowe kursy.
Pudła pociągów ICE4 produkowane są we wrocławskim zakładzie Bombardiera. Zdjęcia produkowanych jednostek można zobaczyć tutaj.

źródła: Spiegel i Deutsche Bahn
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS