Tygodnik „Der Spiegel“ informuje, że Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) planują zwiększyć zamówienie wydłużonych pociągów ICE 4. Zamiast przewidywanych 85 dwunasto- i 45 siedmiowagonowych zestawów, przewoźnik chce zakupić 100 dwunasto- i 19 siedmiowagonowych zespolonych składów.
Zmiana ta nie wpłynie na wartość szacowanego na 5,3 mld euro zamówienia, największego jak dotąd w historii niemieckiej kolei. W każdej dwunastowagonowej jednostce ICE 4 znajdzie się miejsce dla 830 pasażerów: 205 w klasie pierwszej i 625 w klasie drugiej. Dodatkowo wagon restauracyjny wyposażony jest w 22 miejsca siedzące. Pełny skład o długości 346 metrów osiągać będzie prędkość maks. 250 km/h.
ICE 4 regularne kursy odbywał będzie na niemieckich trasach krajowych oraz na liniach do Szwajcarii, w przyszłości prawdopodobnie również do Austrii. Dzięki nowym pociągom Koleje Niemieckie już za kilka lat chcą przewozić rocznie nawet 50 mln osób więcej niż obecnie. Teraz nowe pociągi kursują testowo w ruchu pasażerskim na linii Monachium – Hamburg, od grudnia przewidziano tu planowe kursy.
Pudła pociągów ICE4 produkowane są we wrocławskim zakładzie Bombardiera. Zdjęcia produkowanych jednostek można zobaczyć
tutaj.
źródła: Spiegel i Deutsche Bahn