DB Cargo Polska zwiększyła swój park maszynowy o jedenaście nowoczesnych lokomotyw manewrowych typu DE6400. Lokomotywy zostały sprowadzone z Holandii w ramach współpracy pomiędzy jednostkami biznesowymi z grupy DB Cargo. Docelowo spółka planuje sprowadzić do Polski do trzydziestu maszyn tego typu.
W środę 7 września na terenie bocznicy KWK Jankowice DB Cargo Polska zaprezentowała "spolonizowaną" lokomotywę DE6400. Jest to czteroosiowa manewrowa lokomotywa spalinowa z przekładnią elektryczną, wyposażona w silnik MTU o mocy 1180 kW. Lokomotywa była projektowana z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Pojazdy tego typu były produkowane w latach 1988 – 1994 przez niemieckiego producenta Maschinenbau Kiel na zlecenie Kolei Niderlandzkich.
Lokomotywa ma wiele zastosowań
DE6400 mogą być wykorzystywane zarówno do obsługi bocznic, jak i napędzania pociągów na szlakach kolejowych. Holendrzy wykorzystywali DE6400 w trakcji zespolonej z czterech lokomotyw w pociągach transportujących rudy metali z portu w Rotterdamie. Po elektryfikacji linii kolejowej spadło zapotrzebowanie na te lokomotywy spalinowe w związku z czym DB Cargo zdecydowało się przekazać pojazdy do swojej polskiej spółki i poddać niezbędnym modyfikacjom w celu pozyskania ich homologacji w Polsce.
Maszyna posiada dodatkowy silnik spalinowy, który w połączeniu z wydajną jednostką główną pozwala znacząco obniżyć emisję CO2. DE6400 to obecnie jedyna w Polsce lokomotywa manewrowa posiadająca asynchroniczne silniki trakcyjne, które zapewniają niską awaryjność, a modułowa konstrukcja pozwala na szybką i sprawną naprawę. Dodatkowy silnik o niewielkiej mocy służy do ogrzewania akumulatorów i płynów pojazdu, co zapobiega ich zamarzaniu zimą zwłaszcza kiedy lokomotywa ma wyłączony silnik główny. Bezpieczeństwo jak i komfort pracy zapewnia lepsza widoczność z kabiny oraz niższa emisja hałasu. Rozważany jest także montaż klimatyzacji w kabinie maszynisty. Mniejsze koszty obsługi
DB Cargo liczy, że nowoczesna lokomotywa będzie atutem w przetargach na obsługę bocznic. Możliwość wykorzystania pojazdu zarówno w pracy manewrowej jak i na szlakach kolejowy niweluje potrzebę zmieniania lokomotywy co obniża koszty. Spółka mogłaby wziąć udział w przetargu na obsługę fabryki Volkswagena we Wrześni.
– Niska awaryjność, niskie zużycie paliwa, modułowa konstrukcja, maksymalna prędkość 100 km/h to przewagi dzięki którym będziemy mogli zaoferować naszym klientom usługę na poziomie premium. Potwierdzeniem jest próbna eksploatacja zakończona uzyskaniem świadectwa dopuszczenia. Wszystkim stronom zaangażowanym w proces polonizacji chciałbym podziękować za konstruktywny dialog i profesjonalne podejście – powiedział Michael Hetzer, członek zarządu ds. produkcji DB Cargo Polska.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.