11 grudnia pierwsze pociągi wjadą na nowy podziemny dworzec Łódź Fabryczna. Dzięki decyzjom Centrum Unijnych Projektów Kolejowych i Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa będą wśród nich te prowadzone najnowszym taborem PKP Intercity: Dartami i Flirtami.
Jeszcze
dwa tygodnie temu nie było to takie pewne i PKP Intercity przygotowywało plan awaryjny, na wypadek, gdyby Darty i Flirty nie zostały objęte dofinansowaniem w ramach umowy Public Service Contract z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Istotne dla wykorzystania ich w zmienionych relacjach, kończących bieg na stacji Łódź Fabryczna, była też decyzja Centrum Unijnych Projektów Transportowych, które wyraziło zgodę na zmianę tras ED160 i ED161.
– Z przyjemnością potwierdzamy, że mamy już pozytywną decyzję CUPT oraz zgodę na objęcie relacji Warszawa – Łódź umową PSC, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie dla wjazdu ezt PesaDart i Flirt na nowy dworzec – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity.
– Podstawowe założenia rozkładu w innych kierunkach nie uległy zmianie – poinformował Cezary Nowak. Oznacza to, że prawdopodobnie z nowego łódzkiego dworca odjadą także pociągi w kierunku Szczecina (przez Łódź Widzew i Zgierz) oraz Krakowa. Wkrótce mamy poznać ostateczny wygląd rozkładu jazdy dla połączeń na trasie Warszawa – Łódź.
SprostowanieW poprzedniej wersji tekstu nie pojawiła się informacja o objęciu połączeń Warszawa - Łódź umową PSC. Za brak tej informacji autor przeprasza.