Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Darty bez nosów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Jak potwierdził "Rynek Kolejowy", nowe pociągi Dart dla PKP Intercity nie będą miały osłon sprzęgu. Charakterystyczne nosy okazały się niepraktyczne.

Osłony sprzęgu nowych pociągów Dart, które Pesa przygotowuje dla PKP Intercity od początku budziły kontrowersje. Problemem było to, że nie zostały zaprojektowane z myślą o automatycznym otwieraniu (jak np. w przypadku Pendolino). Zamiast tego muszą one być ręcznie demontowane i przeniesione do pociągu.

Wprawdzie małe jest prawdopodobieństwo, że pojazdy będą jeździły w trakcji ukrotnionej, jednak czasem występuje konieczność ściągnięcia pojazdu z trasy. Do tego, jak zauważył jeden z internautów, osłony wkręcane są bezpośrednio w laminat i z czasem otwór się wyrabia.

Ramka zamiast osłon

– Zaproponowaliśmy klientowi dwa rozwiązania zabudowy nosa czoła pojazdu. Pierwsza to całkowita zabudowa nosa, zakrywającego sprzęg czołowy. To lekka konstrukcja do obsługi przez jednego pracownika. Wersja druga to ramka  tworzywowa, dodatkowe blachy osłonowe oraz osłony głowicy sprzęgu – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Jerzy Berg, Szef Marketingu Przewozów Krajowych Pesy.

Na nowych zdjęciach i wizualizacjach Dartów widać już dodatkowe ramki, a sprzęg jest niezabudowany.  – Klient wybrał wersję drugą o czym nas oficjalnie poinformował – potwierdza Berg. Wdeług naszych informacji, masa nie była czynnikiem branym pod uwagę przy zmianie.

– Zwróciliśmy się do producenta o zmianę w zastosowanym rozwiązaniu. Docelowo „nos” będzie więc bardziej funkcjonalny – potwierdza Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Co z odbiorami kolejnych Dartów?

Na początku grudnia PKP Intercity odebrało pierwszy gotowy do eksploatacji pociąg ED161 Dart z bydgoskiej Pesy, o czym jako poinformował „Rynek Kolejowy". Wkrótce potem Urząd Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do ruchu 8 kolejnych pojazdów. Co z kolejnymi? - Odbiory trwają. Myślę, że pod koniec przyszłego tygodnia będziemy mieli więcej informacji - mówi Czemerajda.

Według wielu mediów, odbiór pierwszego Darta oznaczał szansę, że przynajmniej jeden pojazd zabierze pasażerów już 13 grudnia, podczas zmiany rozkładu jazdy. Beata Czemerajda potwierdza jednak informacje "Rynku Kolejowego" - nie jest to już możliwe. Zamiast Dartów na trasy wyjadą składy wagonowe.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Michał Szymajda 13 lipca 2022

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Tabor i technika

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Michał Szymajda 15 kwietnia 2019

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Tabor i technika

Darty i Flirty od miesięcy bez Wi-Fi. Nie wiadomo, kiedy sygnał wróci

Michał Szymajda 13 lipca 2022

Ministerstwo Infrastruktury: Nocne Darty są w porządku

Infrastruktura

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Tabor i technika

Pierwszy Dart po naprawie poszycia wrócił do ruchu

Michał Szymajda 15 kwietnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5