Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czy pociągi kiedykolwiek wrócą do Gołdapi?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czy pociągi kiedykolwiek wrócą do Gołdapi?
fot. Jan Pešula, lic. CC BY-SA 2.5 wikimediaSzlak Botkuny – Gołdap w 2003 roku
Posłanka Urszula Pasławska zwróciła się do Ministerstwa Infrastruktury z bardzo ciekawą interpelacją, w której pyta o szanse reaktywacji linii kolejowej 41 na odcinku z Olecka do Gołdapi.

Obecnie odcinek mazurskiej linii 41 Ełk – Olecko - Gołdap jest przejezdny jedynie między Ełkiem a Oleckiem, gdzie można jeździć z prędkością do 80 km/h. Dalej, od Olecka do Gołdapi linia jest całkowicie nieprzejezdna. Między Ełkiem a Oleckiem kursują wyłącznie pociągi towarowe a ruch pasażerski wygasł w rozkładzie jazdy 2012/2013. Budowa Rail Baltiki w nowym przebiegu raczej wyeliminuje Olecko z rozkładów jazdy większości pociągów towarowych, co zakończy się marginalizacją tej i tak mało uczęszczanej stacji.

Odbudowa linii pomoże w wymianie handlowej z Rosją?

Mimo to posłanka uważa, że modernizacja linii na całym odcinku ma sens. – Realizacja powyższej modernizacji przyczyni się do włączenia komunikacji i zmniejszenia przepaści w dostępie do Polski Północno-Wschodniej. Zdecydowane przyczyni się do rozwoju gospodarczego regionu oraz w przyszłości może stać się kołem zamachowym rozwoju współpracy transgranicznej Unia Europejska – Rosja – zauważa Urszula Pasławska i pyta Ministerstwo Infrastruktury czy ministerstwo planuje reaktywację i modernizację linii kolejowej prowadzącej do Gołdapi?

Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI odpowiedzialny za kolej odpowiedział posłance, że lista projektów inwestycyjnych do realizacji w ramach Krajowego Programu Kolejowego jest już od dawna zamknięta. Wskazuje też na to, że linia ma zasięg lokalny i to samorządy przy linii powinny dołożyć swoją cegiełkę do jej naprawy.

– Zdaniem MI z uwagi na obecny status linii kolejowej nr 41, jej rewitalizacja uzależniona jest od zaangażowania samorządu województwa warmińsko-mazurskiego poprzez alokowanie środków w ramach RPO. Mając na uwadze fakt, że linia kolejowa nr 41 nie została ujęta w planach transportowych Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego obecnie nie ma uzasadnienia dla realizacji prac rewitalizacyjnych – zauważa Andrzej Bittel.

Urząd marszałkowski niezainteresowany reaktywacją

Ministerstwo informuje, że trwają prace planistyczne, które mają na celu wyznaczenie linii kolejowych, które mogą być zrewitalizowane po roku 2020. Wśród propozycji rozważane są prace na linii 41 na odcinku Olecko – Gołdap.

– Zwracam jednak uwagę, że w odpowiedzi na prośbę PKP PLK o wskazanie potencjalnych inwestycji Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego nie zgłosił zadania obejmującego odcinek Olecko – Gołdap linii kolejowej nr 41, co wskazuje na niski priorytet tego zadania w ocenie władz samorządowych. Może to także wskazywać na ryzyko braku zgody Urzędu Marszałkowskiego na alokowanie środków RPO na realizację prac na przedmiotowej linii – ocenia przedstawiciel MI.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Zintegrowany transport

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Roman Czubiński 06 września 2021

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Zintegrowany transport

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Roman Czubiński 29 stycznia 2021

Łódź: Społecznicy krytykują projekt przebudowy Północnej

Zintegrowany transport

Łódź: Nowomiejska przejdzie rewitalizację. Ruszają prace

Zintegrowany transport

Łódź: Cztery oferty na projekt Placu Wolności

Zintegrowany transport

Łódź: Cztery oferty na projekt Placu Wolności

Roman Czubiński 22 lipca 2019

Łódź: Plac Wolności – najpierw osobny przetarg na projekt

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Zintegrowany transport

Łódź: Legionów i Cmentarna – lada chwila przetarg na przebudowę

Roman Czubiński 06 września 2021

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Zintegrowany transport

Łódź: Północna będzie „bulwarami”

Roman Czubiński 29 stycznia 2021

Łódź: Społecznicy krytykują projekt przebudowy Północnej

Zintegrowany transport

Łódź: Nowomiejska przejdzie rewitalizację. Ruszają prace

Zintegrowany transport

Łódź: Cztery oferty na projekt Placu Wolności

Zintegrowany transport

Łódź: Cztery oferty na projekt Placu Wolności

Roman Czubiński 22 lipca 2019

Łódź: Plac Wolności – najpierw osobny przetarg na projekt

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5