Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czy będzie elektryfikacja linii Szlachta – Bąk?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czy będzie elektryfikacja linii Szlachta – Bąk?
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły postępowanie przetargowe, którego przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium wykonalności dla elektryfikacji pięciu linii na Pomorzu. Budowa sieci trakcyjnej objęłaby w ramach projektu linie nr 203, 208, 215, 743, 744. Zarządca za cel inwestycji stawia przeniesienie na te linie części ruchu pociągów pasażerskich.

Opracowanie studium wykonalności dotyczy projektu „Prace na pozostałych liniach kolejowych należących do alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto i stycznych, w tym linii kolejowej nr 208 na odcinku Wierzchucin – Tuchola – Chojnice, linii kolejowej nr 203 na odcinku Łąg – Czersk – Chojnice, linii kolejowej nr 215 na odcinku Szlachta – Czersk – Bąk oraz łącznic nr 743 Lipowa Tucholska – Szlachta i 744 Lipowa Tucholska – Szlachta Zachód wraz z elektryfikacją”. Obecnie brak sieci trakcyjnej na liniach objętych projektem występuje w przypadku linii nr 203, 208, 215, 743 i 744.

Celem przygotowania dokumentacji przedprojektowej jest określenie wariantów inwestycyjnych. Wykonawca ma za zadanie przeprowadzić analizy i na ich podstawie przygotować wariant inwestycyjny. Zdefiniowane mają zostać założenia techniczne dla wspomnianych linii w zakresie parametrów geometrycznych, kinematycznych, stosowanego typu rozjazdów na połączeniach o charakterze banalizacyjnym, węzłowym i dojazdowym. Wykonawca ma również wskazać parametry eksploatacyjne, w szczególności profilu prędkości, dopuszczalnych wartości nacisków osiowych i liniowych, dopuszczalnej długości pociągów.

Polskie Linie Kolejowe zakładają, że projekt dostosuje alternatywny ciąg transportowy i linie styczne głównie do przewozów pasażerskich. Dlatego w zakresie prac przewidziano elektryfikację odcinków linii dotychczas niezelektryfikowanych. Niezależnie od tego, projekt powinien również dostosować je do przeniesienia aktualnego oraz prognozowanego ruchu pociągów towarowych (w tym ze szczególnym uwzględnieniem możliwości prowadzenia objazdów).

Inny projekt, pod nazwą „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto”, ma na celu stworzenie korytarza towarowego do portu morskiego w Gdyni. Ciąg ten naturalnie pomija niektóre ośrodki miejskie Pomorza, które są ważnymi generatorami ruchu pasażerskiego. W ramach właśnie rozpisanego projektu planowane są prace inwestycyjne, które dowiążą te miejscowości do alternatywnego ciągu transportowego oraz stworzą ciąg Chojnice – Tczew (Trójmiasto) z możliwością wykorzystania trakcji elektrycznej.

Powstanie studium wykonalności oszacowano na 5,925 mln zł netto. Wykonawca będzie miał 390 dni na opracowanie dokumentacji. Oferty rozpatrywane będą pod kątem ceny (60%) oraz wartości technicznej (40%). Składanie ofert trwa do 6 września.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5