Po unieważnieniu przetargu na odcinek Drzeńsko – Kostrzyn na linii 273 (Nadodrzance) PKP PLK szybko ogłosiła nowe postępowanie. Tym razem jedna ze złożonych ofert zmieściła się w kosztorysie.
W połowie lipca PKP Polskie Linie Kolejoweunieważniły postępowanie dotyczące kompleksowej wymiany nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na odc. Drzeńsko – Kostrzyn na Nadodrzance w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”. Zamawiający określił budżet na to zamówienie w wysokości 118,1 mln zł brutto, a do przetargu stanęły tylko dwa konsorcja, których oferty mocno przekroczyły kosztorys zamawiającego.
Pisaliśmy o tym tutaj.
W ponowionym w sierpniu postępowaniu PLK ustanowiły dużo wyższy budżet dla inwestycji - na poziomie 187 milionów złotych. Mimo to, tylko jedna oferta zmieściła się w kosztorysie. Złożyła ją Trakcja PRKiI, która oczekuje 173,8 mln złotych brutto. Oferty złożyły także konsorcja Alusty, Schweerbau oraz Infra Silesii, ale przekraczają one kosztorys.
Realizacja zamówienia zakłada kompleksową wymianę nawierzchni wraz ze wzmocnienie podtorza w: tor nr 1 w km 228,900 - 254,305; tor nr 2 w km 230,598 – 231.510; tor nr 2 w km 238,239 - 247,592 oraz wymianę szyn wraz z przytwierdzeniem w torze nr 1 w km 254,807-255,040. Wykonawca ma też przeprowadzić kompleksową wymianę 28 rozjazdów, zlikwidować 15 rozjazdów a także zrewitalizować 9 przejazdów kolejowych i pięć peronów.