Aż czternaście podmiotów wystartowało w przetargu na rewitalizację fragmentu linii kolejowych nr 171 i 661 w Dąbrowie Górniczej.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rewitalizacji linii kolejowej nr 171 na odcinku Dąbrowa Górnicza Towarowa – Dąbrowa Górnicza Wschodnia (tor nr 1 od km 4,161 do km 9,300, tor nr 2 odk m 3,907 do km 6,969) oraz linii 661 na szlaku Dąbrowa Górnicza Towarowa – podg Kozioł. Więcej na temat przetargu
pisaliśmy tutaj.
W postępowaniu wystartowało czternaście podmiotów. Wszystkie przedstawiły oferty mieszczące się w opiewającym na 37,6 mln złotych brutto kosztorysie. Trzy firmy zaoferowały wykonanie prac o ponad 10 mln złotych taniej: NDI (26 519 331,81 zł brutto), Porr (26 786 940 zł brutto) oraz Eco–Baza (26 873 040,16 zł brutto). W postępowaniu wystartowały też: Domost razem z PRT, Torrems, ZUE, PPM–T i Torkol, Swietelsky, Infra Silesia, Transkol, PNiUIK, KZN Rail, OHL ZS, Skanska oraz Track Tec.
Każdy podmiot zaoferował maksymalny okres gwarancji (72 miesiące) i terminu zakończenia realizacji o 25 dni (choć dwa podmioty wyznaczyły go na dzień 6 listopada, a pozostałe na 5 listopada). O wyborze zadecyduje cena, stanowiąca 80 proc. kryterium wyboru.
– Obecnie komisja przetargowa sprawdza nadesłane oferty. Planowana data podpisania umowy z wybranym wykonawcą to przełom lutego i marca – informuje "Rynek Kolejowy" rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec.