Zgodnie z przewidywaniami, tylko České dráhy złożyły ofertę na dzierżawę PKP Intercity lokomotyw spalinowych. Niestety, tylko pięciu, a przewoźnik potrzebuje siedmiu.
Podzielony na dwa zadania przetarg ogłoszono w połowie tego miesiąca. Informowaliśmy o nim
w tym miejscu. PKP Intercity potrzebuje lokomotyw dwukabinowych, które zdolne są do poprowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością minimum 100 km/h.
– Lokomotywy będą wykorzystywane na trasach: Białystok – Suwałki, Gdynia – Gorzów Wielkopolski, oraz Piła – Szczecin – poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity, która dodaje, że dzierżawa lokomotyw wynika z większego zapotrzebowania spółki na pracę eksploatacyjną w trakcji spalinowej.
Jedyną ofertę w postępowaniu złożyły , do tego wyłącznie na część zamówienia obejmującą dzierżawę pięciu spalinowozów. Czesi zaproponowali cenę 960 tys. euro netto. PKP Intercity określiło szacunkową wartość zamówienia na 4 964 755.60 złotych - ale brutto. Po odjęciu podatku vat kosztorys kształtuje się na poziomie 4 036 386 złotych, co oznacza ok. 913 tys. euro.
PKP Intercity potrzebuje nowej umowy na wynajem lokomotyw na okres jednego roku, poczynając od 11 grudnia 2016 roku.