PKP Intercity ogłosiła oficjalnie wyniki dwuzadaniowego przetargu na dzierżawę łącznie 7 spalinowych lokomotyw. Po raz kolejny to Czesi pomogą przewoźnikowi z obsługą, gdyż zamawiający zdecydował się powiększyć budżet zamówienia.
PKP Intercity potrzebuje siedmiu lokomotyw dwukabinowych, które zdolne są do poprowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością minimum 100 km/h. Moc silnika spalinowego nie może być mniejsza niż 1400 kW, muszą być także przystosowane do współpracy z wagonami pasażerskimi w celu ich ogrzewania lub schładzania, a także zapewnić dostęp do sprężonego powietrza. Lokomotywy muszą też posiadać ważne na terenie Polski certyfikaty i dopuszczenia.
Stąd właśnie rozpisany w połowie listopada przetarg na użyczenie lokomotyw spalinowych. Przewoźnik podzielił go na dwa zadania, o czym informowaliśmy w
tym miejscu.
Gdzie są potrzebna lokomotywy?– Lokomotywy będą wykorzystywane na trasach: Białystok – Suwałki, Gdynia – Gorzów Wielkopolski, oraz Piła – Szczecin – poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity, która dodaje, że dzierżawa lokomotyw wynika z większego zapotrzebowania spółki na pracę eksploatacyjną w trakcji spalinowej.
Jedyną ofertę w postępowaniu złożyły, wyłącznie na część zamówienia obejmującą dzierżawę pięciu spalinowozów, Koleje Czeskie. Czesi zaproponowali cenę 960 tys. euro netto. PKP Intercity określiło szacunkową wartość zamówienia na 4 964 755.60 złotych – ale brutto. Po odjęciu podatku VAT kosztorys kształtuje się na poziomie 4 036 386 złotych, co oznacza ok. 913 tys. euro.
Jednak to Czesi dostarczą
Zamawiający zdecydował się jednak na podwyższenie budżetu przeznaczonego na dzierżawę lokomotyw i przyznanie wykonawcy maksymalnej liczby punktów w kryterium oceny ofert. PKP Intercity uznało tym samym ofertę wykonawcy České Dráhy za najkorzystniejszą.
W związku z brakiem oferty w drugim zadaniu zamówienia, PKP Intercity unieważniło tę część przetargu.
PKP Intercity potrzebuje nowej umowy na wynajem lokomotyw na okres jednego roku, poczynając od 11 grudnia 2016 roku.