NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Coraz więcej napędów SiC na kolejowych i tramwajowych torach

| Redakcja 15.06.2018 13

Coraz więcej napędów SiC na kolejowych i tramwajowych torach
Najnowszej generacji przetwornica statyczna serii PSM-35 SiC, przeznaczona do Sapporofot. Medcom
Węglik krzemu (SiC) jest obecnie jedną z najbardziej perspektywicznych technologii w obszarze energoelektroniki dużych mocy, a zwłaszcza w transporcie kolejowym, tramwajowym i w autobusach elektrycznych. W ostatnich miesiącach Medcom w coraz większym tempie wprowadza własne produkty SiC na rynek. Czy zapowiadana od kilku lat rewolucja technologiczna staje się faktem?
Kilka dni temu warszawski producent poinformował, że japońska firma Toyo Electric wykorzysta najnowsze przetwornice Medcom w technologii SiC w pojazdach szynowych, przeznaczonych do oczyszczania torowiska tramwajowego w Sapporo. Przetwornice SiC o mocy 50 kW znajdą się również w 50 tramwajach Moderus Gamma produkowanych przez Modertrans dla Poznania. Pierwsze dwa zestawy urządzeń zostały już dostarczone, a kolejne są produkowane. Jak do tej pory jest to największe zlecenie Medcomu na dostawy urządzeń w tej właśnie technologii i pewnie nie ostatnie, o którym usłyszymy w najbliższym czasie.

– Węglik krzemu wypiera stosowane do tej pory elementy krzemowe, ponieważ posiada wyjątkowe właściwości, dzięki którym urządzenia energoelektroniczne mogą być zdecydowanie mniejsze i lżejsze. Co więcej, oparte na tranzystorach SiC układy energoelektroniczne wysokich mocy zwiększają sprawność urządzeń nawet do 99% i ograniczają straty energii w przetwornikach o 50%. Automatycznie przekłada się to na niższe koszty eksploatacji pojazdów. Technologia SiC pozwala nam na stosowanie dużo wyższych częstotliwości przełączania i wyższe temperatury pracy, które są nieosiągalne w półprzewodnikach krzemowych – mówi Paweł Choduń, dyrektor finansowy Medcom.

Biorąc pod uwagę korzyści wynikające z obniżenia masy urządzeń i zmniejszenia zużycia energii, SIC jest bardzo atrakcyjną propozycją nie tylko dla producentów taboru tramwajowego, ale także taboru kolejowego. Przypomnijmy, że już we wrześniu ubiegłego roku Piotr Wroński wspominał na łamach Rynku Kolejowego, że pierwsze przetwornice tramwajowe SiC trafią do eksploatacji w ciągu kilku miesięcy, mając zapewne na myśli projekt realizowany w Poznaniu z Modertransem. W tym samym czasie informował nas, że w obszarze SiC Medcom chce skoncentrować się na opracowaniu pierwszego na świecie wielosystemowego układu napędowego do ezt-ów, wykorzystaniu tej technologii w ładowarkach do e-busów i wdrożeniu do produkcji właśnie przetwornic kolejowych.

Prace nad napędem do ezt-ów trwają, a pierwsze ładowarki autobusowe zostały już w listopadzie 2017 r. zainstalowane w Jaworznie, a później także w kolejnych miastach w Polsce, we Włoszech, Niemczech, Belgii i kilku innych krajach. Paweł Choduń w rozmowie z nami nie wspomina jeszcze o realizacjach kolejowych, ale jednocześnie podkreśla, że na bazie już zgromadzonych doświadczeń Medcom jest w stanie zastosować produkty SiC w każdym pojeździe szynowym. Kolejne premiery produktów bazujących na węgliku krzemu zostaną ogłoszone przez firmę jeszcze przed wrześniowymi targami Innotrans w Berlinie.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42072)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42072)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS