Siedem ofert zostało złożonych w przetargu na nadzór nad pracami na odcinku Sadowne-Czyżew linii E75 Rail Baltika. Kolejne etapy prac między Warszawą a Białymstokiem są w przygotowaniu od lat.
Ogłoszonym w kwietniu postępowaniem objęte jest zarządzanie i sprawowanie nadzoru nad realizacją modernizacji na linii E75. Chodzi o trzy odcinki: pozostałe roboty na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne, na którym prace, mimo dwutorowego wstrzymania ruchu, trwają od kilku lat, nową inwestycję na odcinku Sadowne – Czyżew, oraz kolejną – na odcinku Czyżew – Białystok.
Bardzo duże różnice cenowe w ofertachKompleksowe zamówienie zachęciło siedem firm i konsorcjów. J.S. Hamilton w konsorcjum z Kolmen chcą je zrealizować za 75 mln złotych brutto, ZBM Inwestor Zastępczy za 49 mln, Schuessler–Plan za 80 mln, Safage za 39 mln, ECM Group za niemal identyczną kwotę. MGGP za 67 mln, a konsorcjum TPF i Getinsa za zaledwie 18 079 913,76 złotych. Wszystkie firmy z wyjątkiem konsorcjum Hamiltona zaoferowały te same warunki pozacenowe oferty. Kosztorys inwestorski wynosił 49,2 mln zł brutto.
Co ciekawe, przetarg na projekt modernizacji fragmentu linii Rail Baltica Czyżew – Białystok trwa od ponad trzech lat. W KIO uwzględniło odwołanie w przetargu i nakazało PLK ponowne wezwanie do uzupełnienia dokumentacji. Piszemy o tym
tutaj. Odwołującą się firmą była... Getinsa.
Co się dzieje na Rail Baltice?
Modernizacja odcinka linii od Rembertowa do Białegostoku, mimo ubiegłorocznego dwutorowego zamknięcia linii, w dalszym ciągu się nie zakończyła. – Prace poruszają się zgodnie z terminem i w połowie grudnia będziemy mówili, że ten najważniejszy etap prac zapewniający przejezdność tej linii kolejowej będzie zapewniony –
poinformowała nas niedawno PKP PLK.
W marcu PKP PLK otworzyło koperty z wnioskami o dopuszczenie do postępowania firm chętnych na wykonanie prac modernizacyjnych na kolejnym odcinku Rail Baltiki pomiędzy Sadownem Węgrowskim a Czyżewem. W dużej mierze są to firmy znane z wykonywanych już prac na infrastrukturze kolejowej, ale akces do przetargu złożyło też konsorcjum chińskie. Ich listę
można znaleźć tutaj.
W ramach
aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego dalsze prace na linii E75 (Rail Baltica) rozdzielono na dwa odcinki: Sadowne – Czyżew i Czyżew – Białystok. Dla prac na tym ostatnim odcinku złożono wniosek o dofinansowanie do Komisji Europejskiej w
drugim naborze CEF, ale jak już wspomnieliśmy – od ponad trzech lat nie udaje się wybrać wykonawcy projektu.