Polskie Linie Kolejowe szukają wykonawców modernizacji ostatnich fragmentów linii E30 Kraków – Katowice. Opóźniona inwestycja ma się zakończyć za trzy lata.
W lutym rozpoczynają się prace nie wymagające zamknięć torowych na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki. Wykonawcą tej inwestycji będzie konsorcjum hiszpańskich firm Vias y Construcciones, Dragados i Electren. Niedawno podpisano umowę z wykonawcą, o czym pisaliśmy
tutaj. Kiedy będziemy mieć do dyspozycji całą trasę z Krakowa do Katowic?
Przetargi na małopolskie odcinkiInwestycja podzielona jest na odcinki. Pierwszy prowadzi od stacji Kraków Główny Towarowy do stacji Kraków Mydlniki. PLK czekają tu obecnie na oferty wykonawców w drugim etapie przetargu. Zarządca czeka też na wnioski wykonawców dla odcinków Jaworzno – Trzebinia i Trzebinia – Krzeszowice. Lista wykonawców, którzy będą składać oferty powinna być gotowa w marcu.
– W 2016 roku powinniśmy mieć wykonawców wszystkich odcinków. W 2019 roku powinniśmy mieć linię skończoną – usłyszeliśmy w styczniu PKP PLK.
Nie zapomniano o MysłowicachPolskie Linie Kolejowe przygotowują też inwestycje na bardzo zdegradowanym technicznie śląskim fragmencie linii E30 Katowice – Kraków. Na linii nr 138 na odcinku Katowice Szopienice Płd. – Mysłowice planowane są inwestycje kolejowe finansowane z funduszy pomocowych UE.
Odcinek Katowice Szopienice Płd. – posterunek odgałęźny Szabelnia objęty jest projektem „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice” planowanym do finansowania z CEF.
Z kolei odcinek posterunek odgałęźny Szabelnia – Mysłowice objęty jest projektem pn. „Prace na liniach kolejowych nr 132, 138, 147, 161, 180, 654, 655, 657, 658, 699 na odcinku Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Mysłowice Brzezinka – Oświęcim oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka”, który planowany jest do realizacji ze środków POIiŚ.