Pogorszenie warunków pogodowych w kraju już od czterech dni utrudnia ruch kolejowy. W niedzielę (8 stycznia) duże problemy mają pasażerowie m.in. w Warszawie.
Dziś rano zerwana przez pociąg towarowy sieć trakcyjna na newralgicznym odcinku Łódź Kaliska – Towarowa sparaliżowała ruch kolejowy w Łodzi. Pociągi były spóźnione nawet o trzy godziny. Problemy spowodowane niskimi temperaturami są jednak w całej Polsce. Według
portalu pasażera PKP PLK, aż 20% pociągów w kraju nie dojechało punktualnie, a 19 odwołano.
Na awarię infrastruktury nakładają się awarie taboru i wypadki. W warszawie śmiertelny wypadek w okolicach Grodziska Mazowieckiego spowodował zamknięcie obu torów dalekobieżnych na ponad dwie godziny.
Na 6, 7 i 8 stycznia synoptycy zapowiadają wystąpienie silnych mrozów w całej Polsce. Najzimniej będzie w górach i na wschodzie Polski. W nocy z piątku na sobotę temperatura może spaść nawet do -24 stopni.
Zapytaliśmy, w jaki sposób PKP PLK przygotowują się do niesprzyjających warunków.
Aktualizacja: 6 stycznia, godz. 11:30 Trudna sytuacja na torach trwa. Do godziny 11:30 odwołano już 9 pociągów. Według portalu pasażera PLK co trzeci pociąg będący w trasie jest opóźniony, punktualnie do końca trasy dojechało tylko 79% pociągów.
Aktualizacja: 8 stycznia, godz. 16:30Podobnie jak w ciągu poprzednich dni, tak i dziś opóźnienia na kolei są duże. Na godzinę 16:30 opóźnionych było 26 proc. pociągów będących w trasie i 17 proc. pociągów, które już dojechały do celu. Trudna jest sytuacja na węźle warszawskim. Koleje Mazowieckie informują o opóźnieniach zarówno w skali całego węzła, jak i na trasach do Łowicza i Łukowa. Aktualnie na stacji Warszawa Centralna trudno znaleźć nieopóźniony pociąg. TLK Varsovia ma 103 minuty opóźnienia, BWE 45 – 48 minut, BWE 43 – 115 minut, Kiev Ekspress – 31 minut, Podlasiak – 23 minuty, Nosal – 34 minuty, EIP Gliwice – Gdynia – 46 minut, EIP Wrocław – Warszawa – 49 minut.
Serwis infopasażer.intercity.pl pokazujący opóźnienia, chwilami jest niedostępny. Podobnie było w czwartek dla węzła łódzkiego, gdy mieliśmy do czynienia z dużymi opóźnieniami z powodu
zablokowania newralgicznego odcinka). O nowej aplikacja do korzystania z infopasażera w systemie Android
pisaliśmy tutaj.