W regulaminie PKP PLK na przyszły rok zapisano dwutorowe zamknięcie CMK na środkowym odcinku na połowę wakacji. W tym czasie pociągi pojadą objazdem, a zarządca wykona kilka projektów jednocześnie. Znacznie wydłuży się podróż, szczególnie pomiędzy Warszawą a Krakowem.
Dwutorowe zamknięcie linii kolejowej nr 4 na okres od 10 lipca do 10 sierpnia 2017 roku dotyczy 66-kilometrowego odcinka Opoczno Południowe – Knapówka. – Planujemy przeprowadzić na Centralnej Magistrali Kolejowej prace związane z budową nowego posterunku odgałęźnego oraz przebudową układu torów na stacjach Włoszczowa Północ oraz Olszamowice. Wymienione zostaną również rozjazdy, sieć trakcyjna oraz zainstalowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Oprócz dwutorowego zamknięcia dużej części CMK na miesiąc, dłużej potrwają utrudnienia w stacjach Olszamowice i Włoszczowa Północ, gdzie prędkość będzie ograniczona od kwietnia do października.
Wiele prac jednocześnieJak zapewnia PKP PLK, realizacja zadań ma usprawnić ruch pociągów na linii, zwiększyć jej przepustowość oraz poziom bezpieczeństwa. O większości projektów, które są zaplanowane do realizacji w tym okresie informowaliśmy:
Z Warszawy do Krakowa dużo dłużej
Jakie utrudnienia czekają pasażerów z okazji zamknięcia linii? Jak wyjaśnia Karol Jakubowski, w związku z przebudową CMK pociągi zostaną skierowane na trzy alternatywne trasy. Dla połączeń między Warszawą a Krakowem będą to:
- Warszawa – Dęblin – Radom – Kielce – Kozłów – Kraków,
- Warszawa – Koluszki – Tomaszów Maz. – Radom – Kielce – Kozłów – Kraków,
- Warszawa – Koluszki – Piotrków Tryb. – Częstochowa – Koniecpol – Tunel – Kraków.
Jak przyznaje rzecznik, w zależności od trasy oraz kategorii pociągu czas przejazdu między Krakowem a Warszawą wydłuży się o od 70 do 100 minut. Pociągi relacji Warszawa – Katowice pojadą linią kolejową nr 1 (Wiedenką) przez Koluszki, Piotrków Trybunalski, Częstochowę i Zawiercie, natomiast te na trasie Warszawa – Wrocław przez Koluszki, Częstochowę, Lubliniec i Opole. Czas przejazdu dla połączeń Warszawa – Katowice wydłuży się o 30-40 minut, a dla połączeń Warszawa – Wrocław o koło 20 minut.